با وجود تعلیق تصویربرداری به دلیل شیوع کرونا، فیلم «آواتار ۲» در زمان مقرر یعنی دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) اکران خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: جیمز کامرون (James Cameron) کارگردان فیلم علمی-تخیلی آواتار، دسامبر گذشته اعلام کرد ضبط سه‌بعدی حرکات (موشن کپچر) آواتار ۲ و ۳ تکمیل شده و تنها کار فیلمبرداری اکشن‌ها باقی مانده که در آن به جای پویانمایی از تصویربرداری استفاده می‌شود. این کارگردان کانادایی آن زمان اعلام کرد برای تکمیل این پروژه تنها چند ماه در نیوزیلند کار دارد؛ اما اواسط ماه مارس فیلمبرداری‌ها به خاطر کرونا متوقف شدند. حال کامرون در گفت‌وگو با نشریه ایمپایر Empire با اطمینان اعلام کرده است با وجود وقفه ایجاد شده در پروژه، آواتار ۲ در همان تاریخی که از قبل اعلام شده بود، اکران خواهد شد.

وی گفت: جنبه مثبت قضیه این است که نیوزیلند در مهار ویروس کرونا به خوبی عمل کرده و هدف آن‌ها نه تنها کاهش آمار ابتلا بلکه ریشه‌کن کردن این ویروس است، چیزی که معتقدند می‌توان با ردگیری تماس و تست گرفتن به انجام برسانند. بنابراین ممکن است فیلمبرداری چند ماهی به تعویق بی فتند اما همچنان می‌توان فیلم را در زمان مقرر اکران کنیم.

کمیسیون فیلم نیوزیلند در تاریخ ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) اعلام کرد با توجه به مهار کرونا، تولیدات سینمایی و تلویزیونی در این کشور در ماه جاری از سرگرفته خواهند شد. بنابراین کامرون و تیمش می‌توانند زودتر از هر پروژه پول ساز هالیوودی دیگر کار تولید را از سرگیرند. بنابر گزارش‌ها در دوران قرنطینه کرونایی این تیم از پا ننشستند و موفق شدند با همکاری وتا دیجیتال (Weta Digital) از کالیفرنیا به طور مجازی کار ساخت جلوه‌های ویژه پرهزینه این فیلم را تکمیل کنند.

بنابر جدول زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت استودیو فیلمسازی قرن بیستم، آواتار ۲ در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، آواتار ۳ در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ (۱ دی ۱۴۰۲)، آواتار ۴ در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴) و آواتار ۵ در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ (۲۶ آذر ۱۴۰۶) منتشر خواهد شد.  

هزینه کل ساخت این چهار دنباله حدود ۱ میلیارد دلار برآورد شده است.