-پروژه‌های تولید و ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در لهستان پس از دو ماه تعطیلی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از فردا (۱۸ مه-۲۹ اردیبهشت) از سرگرفته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: با تشدید بحران شیوع کرونا، سینماها در لهستان از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل شدند و کمی بعد تیم‌های فیلم‌سازی نیز دست از کار کشیدند. حال دولت لهستان در پی کاهش محدودیت‌های کرونایی، مجوز از سرگیری پروژه‌های ساخت فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی را در این کشور صادر کرده است.

اگرچه به گفته موسسه فیلم لهستان وزارت بهداشت این کشور هنوز جزئیات دستورالعمل‌های لازم برای فیلمبرداری را اعلام نکرده است، انتظار می‌رود استفاده از ماسک برای عوامل پشت صحنه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای بازیگران در جلوی دوربین، اجباری شود. به احتمال زیاد محدودیت‌هایی نیز برای تعداد افرادی که می‌توانند سر صحنه فیلمبرداری حضور داشته باشند، اعمال خواهد شد.

با گسترش بحران کرونا، کار تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در جهان متوقف شد. گروه‌های فیلمبرداری دست از کار کشیدند و پروژه‌های فیلم‌سازی به حال تعلیق درآمدند. اما با گذشت زمان و تحت کنترل درآمدن این بحران بسیاری از کشورها مجوز از سرگیری این پروژه‌ها را صادر کردند.

فعالیت‌های فیلمسازی از ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) در سوئد و دانمارک تحت دستورالعملی با عنوان راهنمای فیلم نوردیک از سر گرفته شد. کار تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در یونان از این هفته آغاز شده و کشورهایی چون انگلستان، نیوزیلند و جمهوری چک نیز به شروع فیلمبرداری‌ها منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چراغ سبز نشان داده‌اند.