تصویری از یک ماهنامه هنرهای تصویری در مقابلمان است که به مناسبت صدمین سالگرد سینما منتشر شده است. بر اساس اطلاعات روی جلد مجله، این نسخه در سومین سال انتشار آن در شماره ۱۷ با قیمت ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسیده است. تصویر اصلی، عکسی از جمشید بایرامی، عکاس فیلم «سلام سینما» است.

پایگاه خبری تئاتر: سیف‌الله صمدیان ـ عکاس و فیلم‌بردار ـ عکسی از ماهنامه هنرهای تصویری را نشانمان می‌دهد که روی صفحه اصلی آن تصویر رول پیچ شده عکاس فیلم «سلام سینما» به چشم می‌خورد.

او در توضیح این عکس می‌گوید که «در صدمین سالگرد سینما در سال ۷۳ بود که یک هفته‌ای، جوان‌ها از کوچک و بزرگ و اهالی سینما در باغ فردوس دور هم جمع شدیم و برنامه‌های مختلفی را برگزار کردیم. علاقه‌مندان سینما از شهرهای کوچک و بزرگ ایران برای تست بازیگری به باغ فردوس می‌آمدند که محسن مخملباف از آنها تست می‌گرفت و گروه فیلم‌برداری از بازی آنها فیلم.

در نهایت وقتی که تست بازیگری را در موضوعات مختلف می‌گذراندند، مخملباف به آنها می‌گفت که این نقش آنها در فیلم بوده و اگر راضی هستند همان تست در فیلم قرار داده شود. در نهایت از فیلمی که از آن حال و هوا و تست متقاضیان گرفته شد، مستندی ساخته شد که به کن فرستادیم.

مردی که رول عکاسی به دور او پیچیده شده، جمشید بایرامی ـ عکاس فیلم «سلام سینما» ـ است. او در طول آن یک هفته از افرادی که برای تست بازیگری به باغ فردوس آمده بودند پرتره‌هایی گرفت که به او گفتم همه آن‌ها را چاپ کند ولی از هم جدا نکند و به صورت رول برای من بیاورد. وقتی رول عکس‌ها را آورد او را به سکوی کولر پشت بام دفتر تصویر در خیابان گلریز بردیم و رول عکس‌هایش را به دورش پیچیدیم و در نهایت عکسش را روی جلد ویژه‌نامه سلام سینما قرار دادیم. اتفاقا آن مجله به زبان انگلیسی هم منتشر کردیم که از سمت چپ باز می‌شد.»

 

 


منبع: خبرگزاری ایسنا