فیلم موزیکال «ویولن زن روی بام» این بار به کارگردانی کارگردان نمایش مشهور «همیلتون» ساخته می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: یک فیلم سینمایی جدید با اقتباس از نمایش موزیکال مشهور «ویولن‌زن روی بام» در استودیو ام‌جی‌ام ساخته می‌شود.

این استودیو از توماس کایل کارگردان نمایش موزیکال «همیلتون» که برنده جایزه تونی شد به عنوان کارگردان فیلم نام برده است. وی کارگردان نمایش «در بلندی‌ها» هم بود.

استیون لونسون که نویسنده نمایشنامه موزیکال «اوان هنسون عزیز» و سازنده مینی‌سریال «فوسی / وردون» هم بود در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم است.

نمایش «ویولن‌زن روی بام» توسط جری باک بر مبنای اشعار شلدون هارنیک ساخته شد و نخستین بار سال ۱۹۶۴ در برادوی روی صحنه رفت. این نمایش ۹ جایزه تونی برد که شامل بهترین نمایش موزیکال، بهترین متن و بهترین موسیقی نمایش موزیکال، بهترین کارگردانی و بهترین طراحی رقص می‌شد.

سال ۱۹۷۱ از این نمایش فیلمی اقتباسی به کارگردانی نورمن جِویسون ساخته شد که ۸ نامزدی اسکار کسب کرد که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیز می‌شد و در نهایت ۳ اسکار دریافت کرد.

کایل دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای از اینکه برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده گفت که این رویای همه دوران زندگی‌اش بوده است، گرچه همواره فکر می‌کرد که باید آن را روی صحنه نمایش ببرد.

لونسون نیز تاکید کرد که «ویولن زن روی بام» اولین نمایشی بود که او در تئاتر دید و آن زمان ۵ سال داشت و امروز بیش از ۵۰ سال پس از آن دوران افتخار می‌کند که بخشی از این گروه است.

توماس کایل ۴۲ ساله کارگردان فیلم و نمایش است و کارگردان موزیکال‌های «در بلندی‌ها» و «همیلتون» لین-مانوئل میراندا بوده است.