ایرج راد با اشاره به نامشخص بودن زمان بازگشایی تماشاخانه‌ها تأکید کرد که تا زمان شیوع بیماری کرونا امکان بازگشایی وجود ندارد، چرا که در این صورت جان بازیگران و تماشاگران در تماشاخانه‌ها به خطر می‌افتد.

پایگاه خبری تئاتر: ایرج راد، کارگردان، بازیگر و رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر اظهار داشت: قرار است حمایت‌هایی از اهالی تئاتر برای شرایط ایجاد شده در روزگار کرونا صورت گیرد. طبیعتاً با تعطیلی تماشاخانه‌ها و خانه‌نشین شدن اهالی تئاتر مشکلات بسیاری برای همه به وجود آمد که امیدوارم این حمایت‌ها بتواند از میزان خسارت‌های وارد شده، بکاهد.

راد درباره امکان بازگشایی تماشاخانه‌ها در روزهای آتی گفت: تا زمانی که امکان شیوع بیشتر ویروس کرونا وجود دارد و این بیماری ریشه‌کن نشده به نظر من بازگشایی تماشاخانه‌ها اتفاقی منطقی نیست. ما با ویروسی مواجه هستیم که هنوز کاملاً شناخته شده نیست و می‌بینیم که هر روز اطلاعاتی جدید درباره نحوه شایع شدن آن مطرح می‌شود، بنابراین بهتر است فعلاً از بازگشایی مکان‌هایی که مردم قرار است در آن کنار هم قرار بگیرند خودداری شود.

این کارگردان ادامه داد: با توجه به اینکه صندلی‌های سالن‌‌های تئاتر در کنار هم است و افراد فاصله کمی با هم دارند و فضای بسته امکان انتقال این بیماری بیشتر به نظر می‌رسد. از طرفی امکان ندارد از بازیگران بخواهیم که به هم نزدیک نشوند و اگر تمهیدی برای تماشاگران اندیشیده شود نیز بازیگران روی صحنه شرایط خوبی ندارند. بنابراین به نظر من امکان بازگشایی وجود ندارد و این کار جان بازیگران و تماشاگران را به خطر می‌اندازد.

او در پایان گفت: هنوز مشخص نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد و این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد، فعلاً صحبت کردن درباره این موضوع که پس از بازگشایی تماشاخانه‌ها و بازگشت شرایط عادی مردم از دیدن نمایش‌ها استقبال خواهند کرد یا خیر کمی زود است و باید کمی صبر کرد و دید که تا چه زمانی این بیماری وجود دارد و چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. همه این مسائل به جو روانی جامعه برمی‌گردد که ترس از شیوع تا چه زمانی بین مردم است، امیدوارم هر چه زودتر شیوع بیماری کرونا متوقف شود و مردم با خیال راحت و سلامتی کامل پس از بازگشایی تماشاخانه‌ها به دیدن نمایش‌های تئاتر بیایند.


منبع: خبرگزاری برنا
مهرداد