بر اساس نتایج یک تحقیق جدید، تعطیلی سالن‌های سینما و عدم اطمینان ایجاد شده به سبب شیوع ویروس کرونا تاثیر مخربی بر گیشه سینمای آمریکا در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

پایگاه خبری تئاتر: موسسه تحقیقاتی «مافت ناتانسون» واقع در وال‌استریت پیش بینی کرد درآمد حاصل از بلیت فروشی در سینماهای آمریکا در سال با پنجاه و دو درصد کاهش از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۵.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت و البته این سیر نزولی می‌تواند با عدم بازگشایی سالن‌های سینما در ماه جولای و اکران نشدن فیلم‌هایی چون «Tenet» و «مولان» تشدید نیز شود.

در این گزارش آمده در صورتی که بازارهای سینمایی مهم نیویورک، سانفرانسیکو و لس‌آنجلس بازگشایی نشوند، تغییر تاریخ اکران فیلم‌های ارزشمند سال برای استودیوهای فیلمسازی دشوار خواهد بود. هنوز تاریخی برای از سرگیری فعالیت سالن‌های سینما در نیویورک و لس آنجلس گرفته نشده است.

فیلم «Tenet» ساخته جدید «کریستوفر نولان» قرار است از ۱۷ جولای و «مولان» از ۲۴ جولای اکران شوند.

همچنین بر اساس این گزارش، پیش بینی‌شده در سال ۲۰۲۱ میلادی، گیشه سینمای آمریکا بازگشت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به فروش ۹.۷ میلیارد دلاری برسد که البته این رقم نیز با ادامه توقف ساخت محصولات سینمایی و همچنین اکران فیلم‌ها در سرویس‌های اینترنتی به خطر خواهد افتاد.

سینماهای آمریکا از اواسط ماه مارس و در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شدند و اکران همه فیلم‌های مهم به تعویق افتاد. مخاطبان سینما این روزها در قرنطینه خانگی بیشتر به سمت شبکه‌های ویدئوی درخواستی (VOD) روی آورده‌اند.