سرپرست روابط‌عمومی وزارت ارشاد، اظهارکرد: طی سه ماه گذشته حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بیش از یک هزار میلیارد تومان آسیب‌دیده است.

پایگاه خبری تئاتر: همایون امیرزاده، در مصاحبه با برنامه «رویداد»، که به صورت زنده از آنتن این رادیو پخش می شد، با اشاره به اطلاعیه روزگذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با آغاز فعالیت مراکز فرهنگی، هنری و سالن های سینما و تئاتر بعد از سه ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا ، گفت : به دنبال درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سالن های سینما و تئاتر و در نظر گرفتن تدابیری در این زمینه ، ستاد ملی کرونا در جلسه خود اخیر با بازگشایی این مراکز با اتخاذ شروطی موافقت کرد.

وی با بیان اینکه بر این اساس این مراکز باید حداکثر با ظرفیت ۵۰ درصد خود فعالیت کنند، تاکید کرد: خط قرمز ما در این زمینه حفظ سلامت مراجعین و مردم است و در همین راستا باید پروتکل های بهداشتی مشخص شده در این حوزه به صورت دقیق رعایت و اجرا شود.

سرپرست روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا افزود : در همین چارچوب از حدود یک ماه پیش پروتکل های بهداشتی در این زمینه تدوین و شیوه نامه اجرای آن تهیه شد.

امیرزاده با بیان اینکه بر این اساس از بیست و چهارم خرداد ماه آموزشگاههای آزاد فرهنگی و هنری می توانند ،فعالیت خود را آغاز کنند و از اول تیرماه سالن های سینما آغاز به کار خواهند کرد ، در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد : این سه ماه تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا وضعیت سختی را برای اهالی فرهنگ و هنر به وجود آورده بود.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان در طول این سه ماه به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه آسیب وارد شده است ، گفت: امیدواریم بازگشایی فضاهای فرهنگی و هنری به ایجاد نشاط در جامعه کمک کند.