پایگاه خبری تئاتر: مارتین اسکورسیزی همواره از سوی منتقدان متهم شده که زنان فیلمهایش (از جمله ایرلندی) موجودیت قایم به ذات ندارند و تنها در کنار مردان تعریف میشوند. در این زمینه منتقدان به آنا پاکوین در ایرلندی اشاره میکنند که نقش دختر فرانک شیران را دارد، اما حتی یک خط دیالوگ هم برایش نوشته نشده است. آقای کارگردان اما این انتقادات را سطحی میداند: «راحت میشد چند سکانس پردیالوگ با محوریت او و پدرش نوشت، اما آن پرگوییها جای آن سکانسی را که او بیکلام پدرش را پس میزند و طرد میکند، نمیگرفت».
موضوع البته منحصر به ایرلندی نمیشود و تقریبا تمام فیلمهای اسکورسیزی متهم به بیتوجهی به زنان بودهاند. اما تیلینجر کاسکوف، مدیر تولید کمپانی شخصی مارتین اسکورسیزی و همکار ١٠ساله او بر این باور است که این انتقادات احمقانه هستند: «کاملا احمقانه، چون اسکورسیزی شماری از بزرگترین کاراکترهای زن تاریخ سینما را خلق کرده. مثلا نقش الن برستاین در فیلم آلیس دیگر اینجا زندگی نمیکند. یا لورین براکو در رفقای خوب، جسیکا لنگو ژولیت لوئیس در تنگه وحشت، و البته شارون استون در کازینو». کاسکوف همچنین میگوید که اسکورسیزی از کارگردانان زن پرشماری هم در ساخت فیلمهایشان حمایت کرده: «از جمله جواناهاگز زمان ساخت فیلم سوغاتی. من میتوانم ساعتها درباره این موضوع حرف بزنم، اما اصل مطلب این است که او شاید فمینیست نباشد، ولی ضد زن هم نیست».