منوچهر طیاب کارگردان سینمای مستند که مدتی در بیمارستانی در شهر وین اتریش بستری بود،چند روزی است که با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده و به خانه بازگشته است.

پایگاه خبری تئاتر: روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی خبر داد که"منوچهر طیاب از دی‌ماه 98 و پس از چک‌آپ در بیمارستانی در شهر وین، متوجه بیماری سخت خود شده و مراحل درمان را از همان زمان آغاز کرده که پس از گذشت حدود 6 ماه، خوشبختانه حال عمومی وی بهتر شده و هم‌اینک دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کند."

منوچهر طیاب متولد سال 1316 در تهران، دانش‌آموخته‌ی رشته معماری در دانشگاه فنی وین و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اتریش است. او از سال 1342 با ساخت فیلم «سفال» به حرفه‌ی مستندسازی روی آورد و در 57 سال اخیر، نزدیک به 100 فیلم ارزشمند میراث فرهنگی و تاریخی را کارگردانی کرده است.
سال گذشته و در جریان برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ضمن نکوداشت استاد طیاب و نمایش آثار منتخب وی، از این پیشکسوت سینمای مستند با اهدای نشان فیروزه حقیقت تقدیر بعمل آمده بود.