انیمیشن «کلاوس»، محصول نتفلیکس، توانست در جوایز آنلاین کوئیرینو جایزه بهترین انیمیشن را دریافت کند.

پایگاه خبری تئاتر: انیمیشن «کلاوس» به کارگردانی سرخیو پابلوس که نخستین انیمیشن اورجینال شبکه نتفلیکس محسوب می‌شود، جایزه بهترین فیلم را در سومین دوره جوایز کوئیرینو دریافت کرد. این رویداد به انیمیشن‌های برجسته و محصول کشور‌های آمریکای لاتین، اسپانیا و پرتغال جایزه می‌دهد.

انیمیشن «کلاوس» اولین تجربه کارگردانی پابلوس محسوب می‌شود و با این حال توانست نامزد اسکار شود و در جوایز انیمیشن آنی نیز جایزه بگیرد. پابلوس سابقه همکاری با انیمیشن «من نفرت انگیز» را دارد. این انیمیشن اسپانیایی در بخش دیگر این جوایز به نام «بهترین طراحی انیمیشن» هم موفق به دریافت یک جایزه دیگر شد. این انیمیشن به صورت دو بعدی و سنتی ساخته شده، اما به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد که در پس زمینه حرکت کنند.

جوایز بخش تلویزیونی این رویداد آنلاین به انیمیشن کمتر شناخته شده برزیلی به نام «محافظان آمازون و تاینا» رسید. نتفلیکس اخیرا حق پخش این انیمیشن در آمریکای لاتین را دریافت کرده است.

استاپ موشن کلمبیایی نیز به نام «پرنده مکعبی» جایزه بهترین انیمیشن کوتاه را دریافت کرد. در این رویداد، انیمیشن‌های «Nestor» و «The Peculiar Crime of Mr Jay» که محصولات کشور پرتغال هستند، چندین جایزه دریافت کردند.