«روزهای بهتر» به عنوان برنده جشنواره فیلم اودین ۲۰۲۰ انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: درامی با عنوان «روزهای بهتر» ساخته درِک تسانگ از چین به عنوان برنده جایزه اصلی جشنواره فیلم شرق دور در اودین واقع در شمال ایتالیا انتخاب شد.

این فستیوال به صورت آنلاین برگزار شد و برندگان جایزه شاتوت طلایی و دیگر جوایز آن نیز توسط تماشاگران و با رای آنلاین آنها انتخاب شدند.

در این دوره حدود ٣ هزار نفر دارای مجوز از ۴۵ کشور برای انتخاب برندگان جوایز، ۲۵ هزار رای دادند. «روزهای بهتر» همچنین جایزه شاتوت سیاه را از آن خود کرد.

از دیگر جوایز این دوره جایزه فیلم اول بود که به لیلا جی کارگردان مالزیایی برای «قربانیان» رسید و اولین اکران جهانی‌اش را در این فستیوال تجربه کرد. فیلمی با عنوان «I WeirDo» که قصه پریان از تایوان ساخته لیائو مینگ-وای بود جایزه شاتوت بلورین و جایزه شاتوت بنفش «فیلم من» را برد و لی سانگ-ژئون از کره جنوبی برای فیلم کمدی-اکشن «خروج» به عنوان بهترین فیلم اول جایزه شاتوت سفید را دریافت کرد.

این جشنواره به طور معمول قرار بود اواخر آوریل شورع به کار کند اما با توجه به شیوع کرونا ابتدا برگزاری‌اش به تعویق افتاد و بعد به صورت مجازی برگزار شد.

در این رویداد مجازی پیام‌های ویدیویی از کارگردان‌های ۳۸ فیلم پخش شد و روزنامه‌نگاران با استفاده از برنامه زوم با چهره‌های حاضر در این رویداد گفتگو کردند.

برگزار کنندگان از این رویداد به عنوان یک تجربه باارزش یاد و اعلام کردند دوره بعدی جشنواره سال آینده از ۲۳ آوریل تا یکم ماه می ۲۰۲۱ (۳ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.