وقتی بعد از مدتی زندگی و تحصیل در سوئیس، به تهران آمدم، تصمیمی برای تغییر نداشتم. برای اولین بار چیزی همراه خودم نیاوردم. حتی یک چمدان و کیسه همراهم نبود.

پایگاه خبری تئاتر: لیلا حاتمی بازیگر سرشناس سینمای ایران،گفت:وقتی بعد از مدتی زندگی و تحصیل در سوئیس، به تهران آمدم، تصمیمی برای تغییر نداشتم. برای اولین بار چیزی همراه خودم نیاوردم. حتی یک چمدان و کیسه همراهم نبود. در ایران ماندم و فیلم «لیلا» را بازی کردم. پدرم فوت کرد و بعد از این اتفاق، دیگر تصمیمی برای بازگشت نداشتم.

زمانیکه قرار شد «دلشدگان» را بازی کنم، پیش دکتر چشم رفتم و در مورد افراد نابینا و حتی مدل راه رفتن‌شان پرسیدم. زبان ترکی را هم خودم تمرین کردم، خیلی با پدرم رودربایستی داشتم و با کسی هم، چک نکردم.

یک بار آقای رشیدی در پاسخ به سوالی گفتند: «بازیگری شغل من هم هست!» من این جمله‌شان را خیلی دوست داشتم. بازیگری واقعا شغل است و از طریق آن پول در می‌آوریم.

من هیچ وقت دنبال مراقبت از صورتم نیستم که از آن نان در بیاورم، دوست دارم که خوب باشد، برای خودم.

آقای مهرجویی هیچ وقت قصد بهره برداری از بازیگر را در فیلمش ندارد، قصدش به کارگرفتن است‌. فکر می‌کنم همین حسن نیتش است که در کارهایش تراوش پیدا می‌کند.

محمد علی کشاورز هنرمند خاص و منحصر به فردی بود. وقتی تصمیم گرفتم به مراسم خاکسپاری ایشان بروم دلم می‌خواست یک لباس آبی زیبا بپوشم. احساس خداحافظی با یاران پدرم را داشتم. مراسم آقای کشاورز با سکوت عجیب و زیبایی همراه بود.


منبع: مجله فیلم