˝سونات اشباح˝ نوشته آگوست استریندبرگ و ترجمه جواد عاطفی یکی از نمایشنامه‌های تجدید چاپی‎ انتشارات افراز در سال جدید است.

پایگاه خبری تئاتر:  نمایشنامه "سونات اشباح" که با ترجمه جوادعاطفه نخستین بار در سال 1390 از سوی نشر افراز منتشر شده بود به تازگی از سوی نشر افراز تجدید چاپ شده است.

استریندبرگ نویسنده این کتاب از مهمترین و تأثیر گذارترین نویسندگان سوئدی به شمار می آید که در کشور خود به شکسپیر معروف بود. رمان "اتاق سرخ" و نمایشنامه های "پدر"، "مادموزل ژولی"، "عید پاک" و... از جمله آثار این نویسنده به شمار می‌آید.

این نمایشنامه که برای اجرا در تئاتر استریندبرگ نوشته شده بود، با این رویه و رویکرد نوشته شده که کمترین آکسسوار صحنه را همراه با معانی و مفاهیم عمیق به همراه داشته باشد.

این اثر یکی از پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین نمایشنامه‌های استریندبرگ است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این نمایشنامه، شخصیت‌پردازی آن است که باعث شده نمونه بارزی در ادبیات نمایشی باشد.

استریندبرگ در بخشی از نامه خود به دوستش امیل شیرینگ در مورد "سونات اشباح" نوشته است: "سونات اشباح وحشتناک است. درست مثل زندگی. زمانی که پرده کنار می رود، چشم ما چیزهایی را می بیند که براندازنده و نابود کننده است. اسراری که همه چیزهای بی ربط را به هم ربط می دهند و اعتراف آنهایی که افتخاراتشان را به رخ می کشیدند به این مسئله که پس این چهره ی ظاهرین، بدبختی شان را پنهان می‌کردند."

این نمایشنامه در سال 91 با ترجمه جواد عاطفه به عنوان پنجاه و یکمین عنوان "نمایشنامه‌های برتر جهان" توسط انتشارات افراز به چاپ رسید که استقبال خوبی از آن به عمل آمد و در حال حاضر به چاپ دوم رسیده است.