نوید محمودی می‌گوید: آنچه در اکران «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف2» اتفاق افتاد که اتفاقا هر دو فیلم‌های بززگی برای جذب مخاطب بودند نشان داد در شرایط فعلی چاره‌ای جز اکران آنلاین نیست.

پایگاه خبری تئاتر: کارگردان فیلم سینمایی «هفت و نیم» که قرار است فیلم خود را از هشتم مردادماه به صورت آنلاین اکران کند، در پاسخ به اینکه با توجه با فعالیت سینماها چرا تصمیبم به اکران آنلاین گرفته که ریسک کپی شدن فیلم هم وجود دارد، بیان کرد:‌ سینما باز است ولی عملا مخاطبی ندارد. همین اخیرا شنیدم که گفته شد هیچ وقت در این روزها (پس از بازگشایی سینماها) سالن‌ها به نصف ظرفیت خود هم نرسیدند، برای همین احساس می‌کنم باید این روزها را با چنین تصمیم‌هایی گذراند، چون اگر می‌خواهید مخاطب فیلم شما را ببیند باید راهی پیدا کنید و اکران آنلاین برای پیدا کردن مخاطب راه خوبی است.

محمودی ادامه داد: ولی مهم‌تر از همه این‌ها باید بگویم یکی از دلایلی که به اکران آنلاین فکر می‌کنید برای این است که چاره‌ای جز این نیست، چون دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» را اکران کردیم، دو فیلمی که برای جذب مخاطب فیلم‌های بسیار بزرگی بودند، اما در عمل دیدیم این اتفاق نیفتاد. بنابراین راهی که فیلم‌های «خروج» و «طلا» شروع کردند را باید ادامه دهیم.

او افزود: اما اینکه متاسفانه فیلم قاچاق می‌شود و دو، سه ساعت بعد از اکران در کانال‌های تلگرامی دیده می‌شود نکته منفی ماجراست که نمی‌دانم چه باید کرد، چرا که هنرمندان در قبال آن نه مسئولیتی دارند و نه وظیفه‌ای بر دوش‌شان است. طبیعتا مجموعه‌ای داریم که باید جلوی این قاچاق‌ها را بگیرد، این هم البته حرفی تکراری است و تا روزی که کپی رایت نداشته باشیم باز هم می‌گوییم و می‌شنویم، ولی تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که آن عزیزانی که فیلم را قاچاق می‌بینند بدانند که صاحبان فیلم رضایت ندارند و این حق‌الناسی بر گردن آن‌هاست. این یک دزدی است و اگر بتوانیم با پیگیری و حل کردن این مسئله توسط مسئولین مربوط، از این ماجرا عبور کنیم اتفاق بهتری می‌افتد. 

محمودی یادآور شد: یک زمانی تا نسخه دی‌ودی‌دی یک فیلم عرضه می‌شد، بلافاصله دستفروش‌ها آن را کف خیابان می‌فروختند، بعد از آن گروهی تشکیل شد و حتی از فقها نظر گرفتند تا این  کار حرام اعلام و دیگر جمع شد. امیدوارم این اتفاق درباره اکران آنلاین و قاچاق فیلم‌ها هم بیفتد و پیگیری شود چون به هر حال ما برای مردم فیلم می‌سازیم و این کار حرفه و راه اترزاق ماست.

وی در پاسخ به اینکه آیا شورای صنفی نمایش مطابق با مصوبه جدید خود با اکران آنلاین «هفت و نیم» موافقت کرده است، گفت:‌ ما قبل از مصوبه جدید شورای صنفی نمایش قرارداد بسته بودیم ولی به طور کلی نمی‌دانم الان این کار چقدر ضرورت دارد.

 فیلم «هفت و نیم» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی از هشتم مردادماه در سامانه‌های فیلیمو و نماوا نمایش داده می‌شود.

این فیلم که محصول مشترک ایران و افغانستان است و در فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان سال گذشته به نمایش درآمد.

فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند.

بازیگران «هفت و نیم» به ترتیب قصه‌ها عبارتند از:

قصه شبانه: ندا جبرائیلی، شادی مختاری، آتیه جاوید 

قصه نگار: هستی مهدوی، محمدرضا غفاری 

قصه ناهید: آناهیتا افشار، علی رضا کمالی نژاد 

قصه فرشته: فرشته حسینی ، حسین مهری، رویا جاویدنیا ، هانیه قاسمی 

قصه نیلوفر: شیدا خلیق ،علی رضا استادی 

قصه شکر: متین حیدری نیا ، روژان تقی زاده 

قصه راحیل: افسانه کمالی، زهرا بهروز منش ، مهسا همتی، محیا صدرزاده ، آرمیتا فروزنده ، فاطمه صادقی.

عوامل فیلم «هفت و نیم» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: نوید محمودی، تهیه کننده: جمشید محمودی، مدیر فیلمبرداری : مهران ممدوح ،دستیار اول فیلمبردار : امیر پرچمی، دستیاران کارگردان : مهرداد نژاد و نوشین شکری، برنامه ریز : نوشین شکری، تدوین : نیما جعفری جوزانی، مدیرصدابرداری : سعید بجنوری، طراح و ترکیب صدا : حسین قورچیان، آهنگساز: سهند مهدی زاده، طراح صحنه: مهدی موسوی ، طراح لباس : شبنم اصغری ، منشی صحنه : زهرا تحقیقی، عکاس: نوشین جعفری، جلوه های ویژه بصری: علیرضا قادری اقدم، طراح گریم : محمد رضا قومی، مجری گریم : نیلوفر گوهر دوست، مدیر تولید : علیرضا باقربیگی، مجری طرح : آسمان پرواز فیلم، مشاور تهیه کننده :ارشاد محمودی، طراح پوستر: محمد موحدیان، مدیر روابط عمومی : سپیده حیدر آبادی ،مدیر تدارکات : برزو تقی نژاد.


منبع: خبرگزاری ایسنا