مدیر تماشاخانه نوفل‌لوشاتو اظهار داشت: با تعطیلی ۱۶ تماشاخانه خصوصی به دلیل شیوع ویروس کرونا، حدود ۲ هزار و ۸۰۰ صندلی تئاتر به تباهی رفتند.

پایگاه خبری تئاتر: برنامه "پرده آخر" با موضوع بایدها و نبایدهای تماشاخانه‌های خصوصی، با حضور داوود نامور (مدیر تماشاخانه نوفل‌لوشاتو و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

داوود نامور در برنامه «پرده آخر» با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شده تا هیچ اتفاقی خاصی در تئاتر ایران – دولتی و خصوصی – واقع نشود.

وی افزود: برخی از گروه‌های تئاتری به دلیل ترس از عدم حضور تماشاچی در سالن تئاتر، اجراهای خود را لغو می‌کنند.

مدیر تماشاخانه نوفل‌لوشاتو اضافه کرد: در سال ۹۹ تئاتر حرفه‌ای و تئاتری که بتواند تماشاگر را به سالن تئاتر بکشاند به روی صحنه نمی‌رود.

وی با اشاره به این که تئاتر همواره با تبلیغات منفی درگیر است، توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۱۶ تماشاخانه خصوصی به دلیل عدم وجود حمایت‌های دولتی تعطیل شده‌اند.

داوود نامور با اشاره به این که ۶۰ درصد از اجراهای تئاتر در سالن‌های خصوصی روی صحنه می‌روند، عنوان کرد: حدود ۲۰۰ نفر در شانزده تماشاخانه‌ای که تعطیل شده‌اند، کار می‌کردند.

وی افزود: با تعطیلی ۱۶ تماشاخانه خصوصی به دلیل شیوع ویروس کرونا، حدود ۲ هزار و ۸۰۰ صندلی تئاتر به تباهی رفتند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی اضافه کرد: بعد از اتمام بحران کرونا، فعالان و پیشکسوتان حوزه تئاتر باید به رونق این حوزه کمک کنند.

وی با اشاره به این که فعالان تئاتر سعی می‌کنند تا حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را در تماشاخانه‌ها رعایت کنند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مردم در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌نشینند و بدون رعایت موازین بهداشتی و بدون حتی ماسک با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما همین افراد از ورود به سالن تئاتر هراس دارند.

داوود نامور با اشاره به این که مردم تفریح مناسبی ندارند، افزود: در حال حاضر مردم بیش از هر زمان دیگری به حضور در سالن‌های کنسرت و تئاتر نیاز دارد.

وی با اشاره که حمایت دولت از تماشاخانه‌های خصوصی، توضیح داد: در جواب نامه‌نگاری‌های متعددی که ما انجام دادیم، دولت در نهایت یک ۲۰ لیتری – وایتکس – به تماشاخانه‌های خصوصی ارائه داد.

مدیر تماشاخانه نوفل‌لوشاتو افزود: من در این ایام تلاش کردم تا از گروه‌های تئاتری حمایت کنم تا کم‌تر متضرر شوند.

وی با اشاره به این که دولت باید از تئاتر حمایت کند، اظهار داشت: شهرداری‌ها در تمام کشورها از تئاتر حمایت می‌کنند و امروز شهرداری تهران از تئاتر کم‌ترین حمایت را به عمل می‌آورد.

به گفته نامور، تئاتری‌ها قشر فاخر و مظلومی هستند و مسئولین قدر این قشر را نمی‌دانند.