مجموعه سینمایی «گرند رکس» (Grand Rex) فرانسه به دلیل کسادی بازار سینما در دوره پساکرونا، از سوم اوت (۱۳ مرداد ۹۹) تعطیل می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: الکساندر هلمان مدیر مجموعه سینمایی گرند رکس روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: با کاهش فروش بلیت به دلیل شیوع کرونا و نبود فیلم های هالیوودی جدید برای اکران، تصمیم گرفتیم از روز ۳ اوت (۱۳ مرداد) مجموعه را تعطیل کنیم. با این گیشه کساد اگر تعطیل کنیم کمتر ضرر می‌کنیم.

سینما گرند رکس پاریس با دو هزار و ۷۰۰ صندلی و هفت پرده، بزرگترین سینما در اروپا است. این سینما که حتی در طول جنگ جهانی دوم هم تعطیل نشد، حال در برابر بحران ناشی از شیوع کرونا به زانو درآمده است.

کسادی گیشه سینماها در فرانسه و اروپا

سینماهای فرانسه ماه گذشته پس از ۸ هفته قرنطینه بازگشایی شدند. اما بیشتر سالن‌ها با وجود اعمال شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه سفت و سخت، همچنان از تماشاگر خالی است. به موجب اصول فاصله‌گذاری اجتماعی، سینماها تنها می‌توانند به اندازه نصف ظرفیت سالن‌ها بلیت بفروشند. به علاوه با وجود نظرسنجی‌هایی که از انتظار بی‌صبرانه یک سوم مردم فرانسه برای برگشتن به سینماها حکایت داشت، در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.

بسیاری از سینماداران فرانسوی می‌گویند تاخیر در اکران فیلم‌های هالیوودی چون تاپ گان ۲، انگاشته و مولان، امیدهای آنان را برای جذب مخاطب در فصل تابستان ناامید کرده است.

فدراسیون سینماهای فرانسه روز دوشنبه با بیان این که بحران موجود صنعت سینما را در فرانسه فلج کرده خواستار اختصاص کمک‌های دولتی به این حوزه شد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد درآمد گیشه سینماهای فرانسه نسبت به یک بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۷۰ درصد کاهش یافته است. با این وجود سینماهای فرانسه در مقایسه با گیشه کشورهای همسایه وضع بهتری دارند. شرکت پردازش و تحلیل داده کام اسکور (Comscore)، در جدیدترین آمار و ارقام خود استقبال مردم از فیلم‌های اکران شده روی پرده نقره‌ای را در آلمان ۱۷ درصد و در اسپانیا تنها ۱۳ درصد شرایط عادی برآورد کرد.