اکران فیلم هالیوودی «مولان» در چین که احتمالا همزمان با اکران فیلم تخیلی «تنت» باشد، با واکنش‌هایی متناقضی روبرو شده؛ خصوصا که روابط آمریکا و چین نیز در تقابل با یکدیگر قرار دارد.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی دیزنی روز دوشنبه تأیید کرد که اکران عمومی فیلم سینمایی «مولان» برای نمایش در سینماهای چین به تصویب و تأیید رسیده و چین را به مهمترین سرزمینی تبدیل خواهد کرد که این فیلم را دریافت خواهد کرد.

پس از چهاربار تأخیر در اکران این فیلم به دلیل شیوع کووید ۱۹ نهایتا دیزنی هفته پیش اعلام کرد که این فیلم بازسازی شده از انیمیشن محصول ۱۹۹۸ را در مناطقی که دارای سرویس پخش آنلاین است، با قیمت ۲۹,۹۹ دلار از تاریخ ۴ سپتامبر منتشر خواهد کرد.

البته «مولان» قرار است در مناطقی که سالن‌های سینمایی آن باز هستند اکران شود.

تاکنون «مولان»  اکران خود را از ۴ سپتامبر در بازار چند منطقه آسیایی از جمله سنگاپور و مالزی تأیید کرده است. اگر این زمان به اکران چین برخورد کند، پیش‌بینی می‌شود که به طور مستقیم در رقابت با فیلم علمی تخیلی «تنت» ساخته کریستوفر نولان قرار گیرد که در همان زمان نمایشش را آغاز خواهد کرد.

انتشار پوستر رسمی چینی فیلم در روز دوشنبه، به طور گسترده‌ای مورد تمسخر قرار گرفته و بحث‌هایی را در این کشور پیش آورده و برخی حتی ضمن انتقاد از پوستر فیلم، برای یک فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری بدشگونی می‌دانند که از همه چیز استفاده کرده از انتخاب بازیگر تا تغییرات داستانی و طراحی خاص تا مخاطبان چینی را به خود جلب کند.

در مقابل این ابراز نارضایتی برخی چینی‌ها نیز از انتظار و هیجان خود برای تماشای «مولان» در سینماها گفته‌اند.

با این حال حتی اگر سینماهای چین با اکران «مولان» محکم‌تر به کار خود برگردند اما با واکنش ناسیونالیستی در دومین بازار بزرگ فیلم جهان روبرو می‌شوند زیرا روابط ایالات متحده و جین همچنان به سرعت رو به وخامت است و حتی تعداد زیادی از کاربران با اشاره به «مولان» خواستار تحریم فیلم‌های آمریکایی شده‌اند.