فیلم جدید کریستوفر نولان با اکران در سینماهای چین به فروش ۸.۶ میلیون دلاری در روز نخست دست یافت.

پایگاه خبری تئاتر: «تنت» دیروز جمعه در اولین روز نمایشش در چین با اقبال روبه‌رو شد و با ثبت نامش در صدر گیشه فروش توانست فیلم محبوب چینی‌ها یعنی «هشتصد» را عقب بزند.

«تنت» با فروش ۸.۶۱ میلیون دلار این جایگاه را کسب کرد. با محاسبه فروش پیش نمایش فیلم در مجموع فروش فیلم به ۹.۱۱ میلیون دلار رسیده است.

این مبلغ به معنی سهم ۵۰ درصدی از فروش روز جمعه است که از ۴۳ درصد پرده‌های نمایش در سراسر این کشور کسب شده است. سینماهای چینی با رعایت فاصله اجتماعی میزبان تماشاگران هستند و هر سینما می‌تواند تنها ۵۰ درصد ظرفیتش را به کار بگیرد.

«هشتصد» پس از ۲ هفته ماندن در اوج، دیروز به جایگاه دوم بسنده کرد و تاکنون فروشی ۳۲۷ میلیون دلاری را ثبت کرده است. پیش‌بینی شده که این فیلم بتواند به فروشش تا مبلغ ۴۰۹ میلیون دلار ادامه دهد. این فیلم تنها دیروز ۸.۳ میلیون دلار فروش کرد که اندکی کمتر از «تنت» بود. با این فروش «هشتصد» سهمی ۴۱ درصدی از بازار را در اختیار گرفت و ۳۶ درصد از پرده‌های موجود را از آن خود کرد.

در حالی که «تنت» با اقبال زیادی روبه رو شده ۷۱ درصد از ۷ هزار تماشاگری که به این فیلم امتیاز دادند امتیاز ۹ تا ۱۰ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفتند و در مجموع این فیلم میانگین ۸.۷ را از مخاطبانش به دست آورد.

با این حال پایین آمدن ارزش دلار در برابر پول چین شاید موجب شود سهم کمپانی وارنر برادرز از این فیلم اندکی کمتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، بشود؛ زیرا ارزش برابری دلار در ماه جولای برابر ۷.۰۶ رنمینبی چین بود که اکنون با کاهش ۳ درصدی به ۶.۸۴ رسیده است.