فیلم جدید کریستوفر نولان در بازار جهانی موفق شد تا آمار فروشش را از مرز ۲۰۰ میلیون دلار فراتر ببرد و در همین حال سهم بازار آمریکا که هنوز از پاندمی کرونا عبور نکرده بسیار پایین بوده است.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی برادران وارنر و سونی اعلام کردند فیلم «تنت» کریستوفر نولان در حالی که در گیشه داخلی آمریکا از مرز ۳۰ میلیون دلار عبور نکرده و فروشش برابر ۲۹.۵ میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته بوده است، فروشش در مجموع در بازار جهانی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

در آمریکا در طول ۳ روز تعطیلات دومین آخر هفته‌ای که فیلم «انگاشته» یا «تنت» نولان پشت سر گذاشت ۶.۷ میلیون دلار دیگر فروخت که ۲۹ درصد کمتر از تعطیلات آخر هفته پیش بود که با تعطیلات روز کارگر همراه شده بود.

این خبر خوبی برای «تنت» است که هفته پیش امتیاز B را از سینمااسکور کسب کرد و در «پست‌ترک» هم در مجموع ۷۹ درصد امتیاز مثبت گرفت. البته این آمار بالاتر از امتیاز ۶۳ درصدی است که به «دانکرک» داده شد.

بسته بودن سینماهای لس‌آنجلس که بازار بزرگی برای فروش فیلم است، یکی از دلایلی است که فروش این فیلم در آمریکا هنوز به حد کافی نرسیده است. با این حال درایو-این سینمای پارامونت لس‌آنجلس یکی از پرفروش‌ترین مکان‌ها برای نمایش این فیلم بوده است.

اورنج کانتی با بازکردن درهای سینماهایش پرفروش‌ترین مکان برای این فیلم در محدوده لس‌آنجلس بوده است.

از میان تماشاگران این فیلم تاکنون ۶۴ درصد را مردان و ۳۶ درصد را زنان تشکیل داده‌اند. از بین تماشاگران ۶۰ درصد را سفیدپوستان، ۱۶ درصد را آفریقایی-آمریکایی‌ها، ۱۳ درصد را لاتین‌تبارها و ۱۰ درصد را آسیایی‌ها تشکیل داده‌اند.