کارگردان نمایش ˝بالستیک رخم˝ می‌گوید فضای این نمایش کاملا رئالیستی است و علت آن هم به موضوع نمایش برمی‌گردد که یک موضوع کاملا اجتماعی است.

پایگاه خبری تئاتر:  "بالستیک زخم" نام جدیدترین اثر نمایشی پیام لاریان در مقام نویسنده و کارگردان است. اجرای عمومی این نمایش مدتی‌ است در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر آغاز شده و در همین مدت اندک توانسته نظر بسیاری از هنرمندان تئاتر و علاقه‌مندان نمایش را به خود جلب کند.

لاریان نمایش‌های موفقی همچون "امپرسیون جیغ بنفش"، "در پستو" و "آرزوهای بزرگ، آرزوهای کوچک"، پرسه‌های موازی" و "گزارش بازگشت" را در مقام نویسنده و کارگردان، و همچنین نمایشنامه‌هایی همچون "کالی یوگا"، "اگزیستنس"، "بر پهنه خیابان" و"R.e.Q" را در مقام نویسنده در کارنامه هنری خود دارد.

او درباره جدیدترین اثر نمایشی خود به با بیان اینکه "بالستیک زخم" یک نمایش اجتماعی با تم انتقادی است، به هنرآنلاین، گفت: در واقع این اثر بر اساس دیدگاه پیر بوردیو که به نظریه خشونت نمادین شناخته می‌شود و معتقد است انسان‌ها خشونت را در جامعه تنفس می‌کنند و خودشان نمی‌دانند که به آن مسموم شدند، شکل گرفته است.

او با اشاره اینکه مسئله خشونت، یک مسئله جهان‌شمول است وبه هیچ جغرافیای خاصی محسوب نمی‌شود، بلکه فقط جنس و شدت و ضعف آن در جوامع مختلف متفاوت است، درباره خط داستانی این اثر توضیح داد: "بالستیک زخم" روایت داستان زندگی دو جوان است که در خانه‌ای در محله نظام آباد تهران زندگی می‌کنند. این دو برای آنکه به یکی از دوستانشان کمک کنند تصمیم می‌گیرند با یک اسحله فردی را به قتل برسانند. اما این در حالی‌ است که هر دو در درون از تصمیمی که گرفتند بسیار ترسیده و نگران هستند.

لاریان درباره شیوه اجرایی این اثر نیز توضیح داد: فضای نمایش کاملا رئالیستی است و علت آن هم به موضوع نمایش که یک موضوع کاملا اجتماعی است برمی‌گردد. در واقع با این نگاه که ممکن است همه انسان‌ها در طول زندگی‌شان به نوعی با خشونت روبرو شوند و همچنین برای اینکه مخاطب بتواند با شخصیت‌ها ارتباط بهتری برقرار کند، کار را کاملا رئالیستی اجرا کردیم.

نویسنده و کارگردان نمایش "امپرسیون جیغ بنفش" همچنین درباره علت انتخاب عنوان "بالستیک زخم" برای اثر جدید خود توضیح داد: بالستیک داخلی، بالستیک خارجی و بالستیک زخم سه قانون اصلی در علم بالستیک یا همان علم پرتاب گلوله هستند که این سه به ترتیب شامل حرکت گلوله در لوله تفنگ، حرکت گلوله بین لوله تفنگ و جسم و نهایتا حرکت گلوله داخل جسم است. به همین روی ما و با توجه به موضوع نمایش قانون سوم این علم را به عنوان نام کار انتخاب کردم.

نمایش "بالستیک زخم" با نقش‌آفرینی الهه شه‌پرست، رضا سلیمان‌تاش و مهدی جیرودی، هر روز بجز شنبه‌ها، ساعت 18 به مدت 60 دقیقه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.