زنجیره سینمایی ای‌ام‌سی که به عنوان بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی آمریکا و جهان شناخته می‌شود با احتمال ورشکستگی روبه رو شده و در حال فروش سهام این هولدینگ سرگرمی است.

پایگاه خبری تئاتر: زنجیره سینماهای ای‌ام‌سی که به مشکلات فراوانی خورده به سهامداران خود هشدار داده که ممکن است در صورت عدم دریافت منابع اضافی نقدینگی، اعلام ورشکستگی کند.

این شرکت این بیانیه را در سندی که نزد سازمان اوراق بهادار آمریکا به ثبت رساند، منتشر کرد. این سند در قالب بخشی از یک تفاهم توزیع سهام با شرکت‌های سیتی‌گروپ گلوبال مارکتس و گلدمن ساکس منتشر شده که هدف آن فروش ۱۵ میلیون سهام است. ای‌ام‌سی ماه گذشته توانسته بود از طریق تفاهمی مشابه با سیتی‌گروپ و گلدمن ساکس ۵۴ میلیون دلار به دست بیاورد.

ای‌ام‌سی در بیانیه جدید خود گفت: «اگر این منابع نقدینگی قابل دسترس نباشد، شرکت احتمالاً خواستار بازسازی بدهی خارج از دادگاه خواهد بود و اگر شرکت در آینده دچار ورشکستگی یا انحلال شود، مالکان سهام رایج شرکت احتمالاً شاهد از دست رفتن کامل سرمایه خود می‌شوند.»

کمپانی ای‌ام سی از سال ۱۹۲۰ فعالیت دارد و دربرگیرنده بیش از ده هزار سالن سینما در آمریکای شمالی و اروپا است.

این کمپانی همچنین اعلام کرد که ۴۱۷.۹ میلیون دلار پول در ترازنامه خود تا روز سی‌ام سپتامبر داشته که نسبت به ۵۰۸ میلیون دلار پایان آگوست کاهش چشمگیری داشت.

با انتشار این خبر، سهام هولدینگ سرگرمی ای‌ام‌سی بیش از ۱۲ درصد کاهش داشت و قیمت هر سهم به ۳.۰۹ دلار رسید.

روز دوم اکتبر، شرکت اعتبارسنجی استاندارد اند پورز هشدار داده بود که ای‌ام‌سی به خاطر پاندمی کووید -۱۹ ممکن است قابلیت پرداخت بدهی‌های خود را نداشته باشد. این مسئله باعث کاهش رده‌بندی اعتباری این شرکت شد.

بعد از اینکه فیلم «تنت» کریستوفر نولان نتوانست در سینماهای ایالات متحده به خاطر پاندمی عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش بگذارد، استودیوهای بزرگ اکران فیلم‌های بزرگ خود در آمریکای شمالی را به تعویق انداختند. «تنت» بعد از هفت هفته نمایش در آمریکا فقط توانسته ۵۰ میلیون دلار بفروشد.

در آخر هفته‌ای که گذشت، تریلر جدید «دزد صادق» با نقش‌آفرینی لیام نیسن فقط با فروشی ۴.۱ میلیون دلاری در صدر باکس آفیس داخلی آمریکا قرار گرفت.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید