آرون سورکین و کلویی ژائو در جشنواره فیلم سن فرانسیسکو تجلیل می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره فیلم سن‌فرانسیسکو فیلمسازان منتخب امسال را معرفی کرد و اعلام کرد آرون سورکین و کلویی ژائو ۹ دسامبر (۱۹ آذر) در این جشنواره که به صورت مستقیم پخش می‌شود، تجلیل می‌شوند.

سورکین که کارگردانی «محاکمه شیکاگو ۷» را انجام داده و اکنون در نتفلیکس به صورت استریم در دسترس است جایزه کانبار را برای روایت و قصه‌گویی دریافت می‌کند و ژائو که کارگردان فیلم «سرزمین آوارگان» بوده جایزه ایروینگ لوین را برای کارگردانی دریافت می‌کند.

آن لی مدیر این جشنواره ضمن ابراز خوشحالی از تجلیل از این دو چهره با استعداد گفت این برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جایزه کانبار که برای اهمیت قصه‌گویی و روایت اهدا می‌شود به نام موریس کانبار است که از اعضای هیات مدیره فیلم سن‌فرانسیسکو بود و همواره از فیلمسازان مستقل حمایت می‌کرد. لولو وانگ، بوتس رایلی، امیلی گوردون و کمیل نینجانی، تام مک‌کارتی، پل شرایدر، استیون گاهان و اریک راث از دریافت کنندگان این جایزه در سال‌های اخیر بوده‌اند.

سورکین جایزه اسکار را برای فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «شبکه اجتماعی» دریافت کرد و اولین بار کارگردانی را با «بازی مالی» تجربه کرد.

جایزه ایروینگ ام لوین نیز که برای تجلیل از کارگردانی اهدا می‌شود هر سال به یکی از برترین کارگردان‌ها اهدا می‌شود و به یاد بنیانگذار جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌فرانسیسکو نام‌گذاری شده است که این جشنواره را سال ۱۹۵۷ تاسیس کرد. ماریل هلر، استیو مک‌کویین، کاترین بیگلو، میرا نیر، گی‌یرمو دل‌تورو، ریچارد لینک‌لیتر، فیلیپ کافمن، کنت برانا، اولیور استون، والتر سالاس و فرانسیس فورد کاپولا در سال های اخیر از دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

اولین فیلم بلند ژائو کارگردان و فیلمنامه‌نویس چینی «ترانه‌هایی که برادرانم به من آموختند» بود که اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۵ اکران شد. فیلم دوم وی «سوارکار» در جشنواره فیلم کن و در بخش دو هفته کارگردان‌های سال ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و جایزه سینمای هنری را دریافت کرد و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم در جوایز گاتام ۲۰۱۸ شد. فیلم جدید وی «سرزمین آوارگان» با بازی فرانسیس مک دورماند ماه پیش برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و شیر طلای جشنواره را از آن خود کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید