«سوفیا لورن» که پیش از چند سال غیبت در سن ۸۶ سالگی به سینما بازگشته است و در صورت نامزد شدن در اسکار پیش رو، دو رکورد جدید را در شاخه بازیگری به نام خود ثبت خواهد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: این بازیگر برنده اسکار ایتالیایی که از پرکارترین بازیگران عصر طلایی هالیوود به شمار می رفت، پس از ۱۱ سال غیبت با فیلم «زندگی پیش رو» به کارگردانی پسرش «ادواردو پونتی» که با اقتباس از رمانی نوشته «رومن گاری» ساخته شده به سینما بازگشته تا به جمع بازیگران سرشناسی چون «مریل استریپ»، «میشل فایفر» و «الن برستین» بپیوندند که برای کسب نامزدی در شاخه بازیگری اسکار ۲۰۲۱ رقابت می کنند.

«سوفیا لورن» اولین بار در سال ۱۹۶۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای فیلم «دو زن» کسب کرد تا اولین زنی نام گیرد که برای بازی در یک فیلم غیرانگلیسی زبان موفق به کسب جایزه اسکار بازیگری می شود. او سپس در سال ۱۹۶۵ با فیلم «ازدواج به سبک ایتالیایی» بار دیگر نامزد اسکار بازیگری شد و اگر در اسکار پیش رو نیز بتواند نامزد اسکار شود، رکورد جدید خلق خواهد کرد و ۵۶ سال از آخرین باری که نامزد اسکار شده می گذرد.

سوفیا لورن

 رکورد پیشترین فاصله زمانی میان دو نامزدی در جوایز اسکار هم اکنون در اختیار «هنری فوندا» است که اولین بار در سال ۱۹۴۲ برای فیلم «خوشه های خشم» و سپس در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «برکه طلایی» نامزد جایزه آکادمی شده بود.

همچنین در صورتی که «سوفیا لورن» امسال برای فیلم «زندگی پیش رو» نامزد اسکار شود، با ۸۶ سال سن، مسن ترین نامزد بهترین بازیگر زن در تمام ادوار تاریخ جوایز سینمایی اسکار خواهد شد، رکوردی که هم اکنون به نام «امانوئله ریوا» بازیگر ۸۵ ساله فیلم «عشق» ساخته «میشائیل هانکه» ثبت شده است.

این بازیگر ۸۶ ساله در صورت برنده شده اسکار امسال نیز با شکستن رکورد «جسیکا تاندی»، کهن سال ترین برنده شاخه های بازیگر تاریخ اسکار لقب خواهد گرفت.

«آنتونی هاپکینز» که امسال ۸۳ ساله می شود نیز در صورت نامزد شدن برای فیلم «پدر » در اسکار ۲۰۲۱ با پیشی گرفتن از «ریچارد فارنزورث» ۷۹ ساله، کهن سال ترین نامزد اسکار بازیگری مرد خواهد شد و در صورت کسب اسکار نیز رکورد «هنری فوندا» را خواهد شکست که در زمان کسب اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم «برکه طلایی» ۷۹ سال داشت.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید