پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» گفت: با وضعیت فعلی تعطیلی سینما‌ها روز به روز بدهی سینماگران و سینماداران اضافه می‌شود، متاسفانه بخش دولتی و سازمان سینمایی دست روی دست گذاشته و هیچ کاری برای سینما نمی‌کند، وضعیت فعلی سینما بسیار بغرنج است و با وضع موجود بدتر هم خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: علی سرتیپی پیرامون بازتاب اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» در کردستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین محدودیت‌های موجود اکران این فیلم بسیار فراتر از انتظار ما مورد استقبال مردم قرار گرفت و دو روز بسیار خوب را پشت سر گذاشتیم.

وی در همین راستا ادامه داد: فیلم سینمایی «درخت گردو» با وجود وضعیت کرونایی موجود توانست طی دو روز بیش از شش میلیون تومان فروش داشته باشد که به نظر من اتفاق بسیار خوبی است، از سویی مردم به شدت با اثر ارتباط برقرار کردند و نقد‌های بسیار خوبی را دریافت کردیم. بازخورد اکران فیلم درخت گردو در کردستان فوق العاده بود.

پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» دلیل اکران محدود این فیلم را اینگونه تشریح کرد: فیلم سینمایی «درخت گردو» صرفا به دلیل امکان حضور این فیلم در اسکار ۲۰۲۰ رخ داد و این اتفاق برای ما نتیجه خوبی هم به همراه داشت.

وی با اشاره به تعطیلی دوباره سینما‌ها تا پایان آبان ماه تصریح کرد: متاسفانه هیچ راهی برای نجات سینمای کشور در شرایط فعلی وجود ندارد، دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اهمیت چندانی به سینما نمی‌دهد و هیچ راهکاری از سوی مسئولین فرهنگی ارائه نمی‌شود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: با وضعیت فعلی تعطیلی سینما‌ها روز به روز بدهی سینماگران و سینماداران اضافه می‌شود، متاسفانه بخش دولتی و سازمان سینمایی دست روی دست گذاشته و هیچ کاری برای سینما نمی‌کند، وضعیت فعلی سینما بسیار بغرنج است و با وضع موجود بدتر هم خواهد شد.

وی با انتقاد از تعطیلی هفتگی سینما‌ها ادامه داد: ما خواستار این هستیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف ما را مشخص کند، با این تعطیلات هفتگی علنا هیچ برنامه ریزی ممکن نیست، ما طی چهار هفته گذشته شاهد تعطیلی سینما‌ها هستیم در صورتی که رستوران‌ها و بسیاری از مراکز پرخطر باز هستند. این تعطیلی در حالی رخ می‌دهد که سینما‌ها پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت می‌کنند و طی سه ماه بازگشایی در تابستان هم همه چیز در سینما‌ها به خوبی پیش می‌رفت. شاید در آن بازه زمانی سینما فروش چندانی نداشت، اما این چرخه هرچند به سختی، اما در حرکت بود.

سرتیپی در همین رابطه ادامه داد: وقتی سه ماه تابستان نشان داد که در بهترین حالت پنج درصد ظرفیت سالن‌ها پر شده اند چرا باید سالن‌ها تعطیل شود؟ متاسفانه در همین ایام چند ماهه اخیر تعداد زیادی از سینماداران ورشکست شده و بسیاری از سینما‌ها به طور کامل تعطیل شده اند. اتفاقی که آینده تاریکی را پیش روی ما قرار خواهد داد.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: امسال فیلم‌های بسیار خوبی ساخته شده اند، به شخصه امیدوارم تا آن زمان شرایط بهبود یافته و جشنواره فیلم فجر برگزار شود، زیرا می‌تواند کورسویی از امید برای سینمای شکست خورده سال ۹۹ باشد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری میزان