رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از راهیابی گروه هنری آنامیس به جشنواره بین‌المللی تئاتر ارمنستان (های‌فست) خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  رضا اوژند امروز گفت : گروه هنری آنامیس موفق شد با نمایش «پرشین گلف مادر آب‌ها» به نویسندگی و کارگردانی حسن سبحانی‌مینابی به جشنواره تئاتر بین‌المللی کشور ارمنستان راه پیدا کند.

وی افزود: نمایش پرشین گلف مادر آب‌ها کاری از گروه هنری آنامیس که به جشنواره (های‌فست) ارمنستان راه پیدا کرده است.

اوژند ادامه داد: جشنواره‌ های‌فست در مهر ماه با شرکت 30 کشور و در ارمنستان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دو اثر نمایشی از کشور ایران به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند، افزود: نمایش خلیج فارس مادر آب‌ها از شهرستان میناب و یک اثر از استان تهران به عنوان آثار راه یافته از جهموری اسلامی به این جشنواره هستند.

وی گفت: نمایش خلیج فارس مادر آب‌ها برگرفته از آئین‌ها، آداب و رسوم جنوب بهره برده و در این نمایش سعی شده از رنگ‌ها و تصاویر جنوب بیشتر استفاده شود.

اوژند اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی تئاتر ارمنستان یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی خاورمیانه است که بیشتر کمپانی‌های تئاتر جهان برای ارائه آثار خود در آن شرکت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب با اشاره به توانایی هنرمندان مینابی و وجود گروه‌های متعدد هنری در این شهرستان گفت: گروه هنری آنامیس به سرپرستی حسن سبحانی از گروه‌های نمایشی فعال در میناب است که در زمینه اجرای نمایش‌های خیابانی موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است.

وی افزود: نمایش آئینی خون خدا از آثار ماندگار این گروه است که طی چهار سال متوالی در ایام ماه صفر در میناب برگزار و مورد توجه و استقبال بی‌نظیر مردم این شهرستان قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: در مرداد ماه امسال نیز گروه هنری آنامیس با نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید» در جشنواره استانی سوره ماه به عنوان گروه برتر به جشنواره منطقه‌ای سوره راه پیدا کرد.