فیلم «آنچه می خواستیم» به عنوان نماینده سینمای اتریش در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم «آنچه می خواستیم» به کارگردانی «اولریک کوفلر» که امسال انتخاب سینمای اتریش برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) در جوایز اسکار ۲۰۲۱ است، روایت داستان زوجی است که به سفر می روند و در آنجا با زوجی دیگر آشنا می شوند.

سال گذشته فیلم «جوی» به کارگردانی سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی-اتریشی به عنوان نماینده سینمای اتریش در اسکار انتخاب شده بود اما این فیلم به دلیل داشتن دیالوگ های عمدتا انگلیسی زبان در نهایت واجد شرایط رقابت در این شاخه از جوایز سینمایی اسکار شناخته نشده بود.

اتریش آخرین بار هشت سال پیش (۲۰۱۲) با فیلم «عشق» به کارگردانی «میشائیل هانکه» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و پیش از آن نیز در سال ۲۰۰۷ با فیلم «جاعلان» ساخته «اشتفان روزویتسکی» موفق به کسب این جایزه شده بود.

تاکنون کشورهایی چون ژاپن فیلم «مادران حقیقی» ساخته «نائومی کاواسه»، اسپانیا فیلم «خندق بی انتها» به کارگردانی مشترک «آیتور آریگی»، «ژان گارانو» و «خوزه ماری گوئناگا»، لهستان فیلم «هرگز دوباره برف نمی‌بارد» اثر «مالگوژاتا شوموفسکا»، سوئیس فیلم «خواهر کوچک من» به کارگردانی مشترک «استفنی شوات» و «ورونیک ریموند»، ساحل عاج (شب پادشاهان)، بوتان (لونانا) و بوسنی و هرزگوین (کو وادیس آیدا)، اوکراین (آتلانتیس) به کارگردانی «ولنتین واسیانوویچ»، لوکزامبورگ (قصه رودخانه) ساخته «جولی شرول»، الجزایر (هیلیوبولیس) به کارگردانی «جعفر قاسم»، سنگاپور (فصل خیس) ساخته «آنتونی چن»، ونزوئلا (روزی روزگاری در ونزوئلا) به کارگردانی «آنابل رودریوگوئز ریوس»، فلسطین (غزه عشق من) از «تازان ناصر» و «عرب ناصر» نمایندگان خود را برای اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرده اند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید