مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: دولت و حاکمیت نمی‌تواند فقط از مسیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه تئاتر را مدیریت کند و تمام نیازهای این حوزه را پاسخ دهد.

پایگاه خبری تئاتر: محسن حسن‌زاده در گفتگوی تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: اداره کل هنرهای نمایشی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط موجود به تنهایی نمی‌توانند در رابطه با وضعیت معیشتی فعالان تئاتر اقدامات درست و نهایی را انجام دهند.

وی با اشاره به این که بودجه هنرهای نمایشی بسیار اندک است، اظهار داشت: سهم وزارت ارشاد از کلِ بودجه‌ی تئاتری کشور جواب‌گوی تمام اقدامات و فعالیت‌های تئاتری نیست.

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره به این که تعداد فارغ‌التحصیلان تئاتر روز به روز افزایش پیدا می‌کنند، عنوان کرد: بسیاری از فعالان تئاتر با نجابت و برداری زیادی به این عرصه وارد می‌شوند.

وی افزود: دولت و حاکمیت نمی‌تواند فقط از مسیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه تئاتر را مدیریت کند و تمام نیازهای این حوزه را پاسخ دهد.

محسن حسن‌زاده با اشاره به این که بسیاری از قوانین حوزه تئاتر در وضعیت بالقوه مانده‌اند، توضیح داد: تمام شهرداری‌ها از تئاتر و رویدادها و فعالیت‌های تئاتری حمایت می‌کردند، اما در شرایط فعلی – بحران کرونا – هیچ حمایتی از تئاتری و تئاتری‌ها انجام نداده‌اند.

وی اضافه کرد: بودجه‌های محدود و اندک وزارت ارشاد در حوزه تئاتر باید در مسیر‌های از قبل تعیین شده هزینه شوند.

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور باید در نوعِ هزینه‌کرد بودجه‌های تئاتری وزارت ارشاد نگاهی منعطف و تغییر پذیر داشته باشد.

وی افزود: در شرایط بحران کرونا، لازم است تا بخشی از بودجه هنرهای نمایشی در وزارت ارشاد از خطوط قبلی خارج شوند و در مسیر‌های جدید هزینه شوند.

محسن حسن‌زاده با اشاره به این که تعطیلی اجراهای تئاتر به دلیل شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: فعالان تئاتر در فرصت چهار ماهه‌ای که در دوران کرونا فعالیت می‌کردند، توانستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فضای اجرا و تمرین‌ها را مدیریت کنند و همه کارها را به خوبی پیش ببرند.

وی افزود: در چند ماه گذشته هیچ کس به واسطه حضور در اجرا یا تمرین تئاتر به بیمار کرونا مبتلا نشده است.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید