بررسی میزان فروش فیلم‌های اکران آنلاین نشان می‌دهد که این شیوه اکران با فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا شروع شد که حالا در میان پرفروش‌های این بخش در جایگاه سوم قرار دارد.

پایگاه خبری تئاتر: از آغاز شیوع کرونا در ایران و با تعطیلی سینماها، بسیاری به اکران آنلاین چشم بستند و در این ۸ ماه که از آغاز نخستین فیلم اکران آنلاین می‌گذرد ۲۶ فیلم به نمایش درآمده‌اند که برخی با استقبال و فروش خوب تنها آنلاین نمایش داده شدند که می‌توان به فیلم‌هایی چون کشتارگاه، هفت و نیم، ایستگاه اتمسفر و تیغ و ترمه اشاره کرد.

اما از میان این فیلم‌های هم ابتدا در سینماها و بعد به صورت آنلاین نمایش داده شدند که خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری، زیر نظر و زن‌ها فرشته‌اند ۲ از جمله این آثار هستند.

نکته قابل تأمل درباره قیمت بلیت فیلم‌های اکران آنلاین اینکه با ۱۲ هزار تومان و نمایش فیلم خروج این گونه جدید سینمایی نمایش خود را آغاز کرد اما با نمایش فیلم طلا قیمت بلیت به ۱۵ هزار تومان و از آغاز نمایش فیلم سوم اکران آنلاین یعنی خوب، بد، جلف ۲ قیمت بلیت‌ها به صورت ثابت ۲۰ هزار تومان باقی ماند.

فیلم سینمایی خوب بد جلف 3

خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری که بخش دوم فیلم سینمایی خوب، بد، جلف بود در صدر پرفروش‌های اکران آنلاین قرار گرفت تا در این بخش هم باز یک فیلم کمدی صدر نشین باشد.

این فیلم در مجموع یک ماه اکران آنلاین ۲۱۲,۵۷۸ بلیت به مبلغ ۲۰ هزار تومان فروخته که در مجموع به فروش ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده است.

این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد، ستاره پسیانی و علی اوجی درباره گروهی ضد انقلابی است. ریاست این گروه برعهده دکتر مدنی (فرهاد آییش) و زیر نظر دونالد ترامپ مأموریتی به فربد (حامد کمیلی) در ایران به عنوان گروه فیلمبرداری به ایران بفرستد. در آنجا پژمان جمشیدی و سام درخشانی به عنوان بازیگرهای فیلم ارتش سری انتخاب می‌شوند. فربد سعی در انجام عملیات است اما پژمان و سام تقریباً همه چی را به هم می‌ریزند و...

فیلم سینمایی زیرنظر

زیرنظر دیگر فیلم کمدی به کارگردانی مجید صالحی دومین فیلم پرفروش اکران آنلاین است که پس از ۲ ماه نمایش در سینماهای کشور اکران آنلاین خود را آغاز کرد و با فروش ۱۴۳,۷۲۹ بلیت به مبلغ ۲۰ هزار تومان در مجموع به فروش ۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید و در جایگاه دوم این گونه اکران رسید.

رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی، مهران احمدی، رضا پرستش، سروش جمشیدی، علیرضا استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، سیدعلی صالحی، مصطفی راد، عباس جمشیدی فر و سامیه لک بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در خلاصه داستان‌آن آمده است: خانم‌ها! آقایان! مراقب باشید؛ همه جا «زیر نظر» است!

فیلم سینمایی خروج

فیلم سینمایی خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که با بلیت ۱۲ هزار تومان آنلاین اکران شد نیز در نهایت توانست ۱۵۴,۸۲۰ بلیت آنلاین بفروشد که در مجموع فروش خود را به یک میلیارد و ۸۵۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رساند.

فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور و کامبیز دیرباز بازیگران فیلم سینمایی خروج هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: خروج زندگی گروهی پنبه‌کاران شهرستانی را روایت می‌کنند که محصولاتشان بر اثر بارش شدید باران آسیب دیده و وعده‌های مسئولان که به آن‌ها داده شده، پوچ درآمده است. این گروه تصمیم می‌گیرند برای اعتراض به وضعیتشان نزد هیأت دولت در نهاد ریاست جمهوری بروند.

فیلم سینمایی طلا

فیلم سینمایی طلا به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته نیز دیگر فیلم اکران‌آنلاین بود که با فروش ۱۲۶,۷۴۶ بلیت در جایگاه چهارم فیلم‌های پرفروش اکران آنلاین قرار گرفت.

این فیلم با قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان در مجموع یک ماه نمایش یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان فروخت.

نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین، مهرداد صدیقیان، احترام برومند، هامون سیدی، فاطمه مرتاضی، هلسا ذوالفی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان فیلم طلا آمده است: راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیر آمیز دور و بری ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ اینها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.

پنجمین فیلم پرفروش اکران آنلاین زن‌ها فرشته‌اند ۲ به کارگردانی آرش معیریان است که با ۷۸,۳۸۲ بلیت به فروش یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده است.

فیلم سینمای لتیان با بازی امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر و سارا بهرامی نیز با ۵۴,۹۱۱ بلیت در جایگاه ششم با فروش یک میلیارد و ۹۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

فیلم بی حسی موضعی

همچنین فیلم‌های بی حسی موضعی ساخته حسین مهکام با بازی پارسا پیروزفر، سهیل مستجابیان، باران کوثری، حسن معجونی، حبیب رضایی با توزیع ۴۳,۶۷۵ بلیت و فروش ۸۷۳ میلیون تومان، حکایت دریا به کارگردانی بهمن فرمان آرا با توزیع ۳۸,۹۰۷ بلیت و فروش ۷۷۸ میلیون تومان، بنفشه آفریقایی ساخته مونا زندی حقیقی و بازی فاطمه معتمدآریا با توزیع ۳۸,۳۴۶ بلیت و فروش ۷۶۶ میلیون تومان و کشتارگاه ساخته عباس امینی و بازی مانی حقیقی، امیرحسین فتحی و باران کوثری با توزیع ۳۷,۴۹۸ بلیت و فروش ۷۴۹ میلیون تومان در رده هفتم تا دهم پرفروش‌های اکران آنلاین قرار گرفته‌اند.

دیگر فیلم‌های اکران آنلاین به ترتیب پرفروش‌ها می‌توان به هفت و نیم با توزیع ۳۵,۵۵۸ بلیت و فروش ۷۱۱ میلیون تومان، ایستگاه اتمسفر با توزیع ۳۰,۴۱۱ بلیت و فروش ۶۰۸ میلیون تومان، تیغ و ترمه با توزیع ۲۹,۸۸۹ بلیت و فروش ۵۹۷ میلیون تومان، روزهای نارنجی با توزیع ۲۹,۵۹۹ بلیت و فروش ۵۹۱ میلیون تومان و بهت با توزیع ۲۲,۶۵۶ بلیت و فروش ۴۵۳ میلیون تومان اشاره کرد.

دیگر فیلم‌های رده ۱۶ تا بیست و ششم جدول پرفروش‌های اکران آنلاین به ترتیب فیلم‌های دوئت، پسرکشی، حمال طلا، گیلدا، هایلایت، تا ابد، نرگس مست، سازهای ناکوک، مهمانخانه ماه نو، قتل عمد و جایی برای فرشته‌ها نیست هستند.

 فیلم ناگهان درخت

در حال حاضر نیز سه فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان، جمشیدیه ساخته یلدا جبلی و سراسر شب به کارگردانی فرزاد موتمن به صورت آنلاین در «وی او دی» ها در حال اکران هستند که هنوز میزان بلیت‌های فروخته شده آنها مشخص نشده است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید