«الیور استون» کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار، واکسن کرونای ساخت کشور روسیه را دریافت کرد.

پایگاه خبری تئاتر: «الیور استون» فیلمساز معروف آمریکایی که برای ساخت مستندی درباره تغییرات اقلیمی در روسیه به سر می‌برد، چند روز پیش واکسن کرونای اسپوتنیک وی (sputnik v) ساخت این کشور را دریافت کرد.

این کارگردان ۷۴ ساله در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری روسیه این خبر را اعلام و تصریح کرد نسبت به عوارض جانبی احتمالی نگران نیست.

استون گفت: واکسن زدم. نمی‌دانم موثر خواهد بود یا نه، چون همین چند روز پیش تزریقش کردم. خبرهای خوبی درباره واکسن روسی شنیده‌ام. ۴۵ روز دیگر باید دومین دوز آن را دریافت کنم. خیلی واکسن خوبی است و نمی‌فهمم چرا در غرب نادیده گرفته می‌شود.

استون یکی از چهره‌های برجسته و صاحب سبک در دنیای هالیوود است و افتخارات فراوانی را در کارنامه هنری خود دارد. وی در طول فعالیت سینمایی فیلم‌های مطرحی چون جی‌اف‌کی، نیکسون و دبلیو را کارگردانی کرد، با فیلم قطار نیمه شب اسکار بهترین فیلمنامه را به خانه برد و برای فیلم‌های جوخه و متولد چهارم جولای دوبار برنده اسکار بهترین کارگردانی شد.

این کارگردان بیش از هر چیز به نگاه انتقادی، خلاف جریان و غافلگیرکننده خود شهرت دارد؛ هر چند به گفته خودش چندان دل خوشی از نگاه‌های ایدئولوژیک ندارد و سعی می‌کند حتی در مورد سوژه‌های ملتهب سیاسی به عنوان فیلمساز و نه به عنوان ژورنالیست مسائل را واکاوی کند اما بارها به صورت آشکار یا تلویحی رؤیای آمریکایی را به سخره گرفته است.

به گزارش نیوزویک، روسیه هفته گذشته واکسیناسیون شهروندانش را با در اولویت قرار دادن کارکنان بین ۱۸ تا ۶۰ سال حوزه درمان و آموزش آغاز کرد. پس از آن که کارشناسان نسبت به خطرساز بودن این واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال هشدار دادند، این گروه از افراد از طرح واکسیناسیون کنار گذاشته شدند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید