فیلم سینمایی «۱۴ روز ۱۲ شب» به کارگردانی ژان-فیلیپ دووال به نمایندگی از سینمای کانادا در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ شرکت می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: یک روز پس از آنکه آکادمی اسکار «پسر بامزه» دیپا مهتا را کنار گذاشت و نماینده اول کانادا را به دلیل داشتن انبوه دیالوگ‌های انگلیسی واجد شرایط حضور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی ندانست، نماینده دوم کانادا در این بخش معرفی شد.

«۱۴ روز ۱۲ شب» محصول ۲۰۱۹ و ششمین تجربه کارگردانی دووال در عرصه فیلم بلند داستانی است. فیلم داستان یک زن کانادایی را روایت می‌کند که یک دختر ویتنامی را به فرزندی پذیرفته است. پس از مرگ ناگهانی دختر، زن تصمیم می‌گیرد در سفری اسرارآمیز به هانوی برود و مادر واقعی دخترخوانده خود را بیابد. سرانجام دو مادر دختر فقید ویتنامی به هم می‌رسند و دوستی‌شان آغاز می‌شود.

آن دوروال، فرانسوا پاپینو و لینا چی بازیگران اصلی «۱۴ روز ۱۲ شب» هستند که فوریه ۲۰۲۰ به نمایش عمومی درآمد و در مراسم تقدیر از برترین‌های سینمای ایالت کبک کانادا برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

کانادا تا امروز یک بار در ۲۰۰۳ با «تهاجم بربرها» به کارگردانی دنی آرکان برنده اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شده و شش مرتبه دیگر هم نامزد دریافت این جایزه بوده که آخرین آن به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید