جمشید هاشم‌پور ستاره دهه ۶۰ و ۷۰ سینما، امسال، سال پرکاری را پشت سرگذاشته و در چند فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است.

پایگاه خبری تئاتر: جمشید هاشم‌پور ستاره دهه ۶۰ و ۷۰ سینما، امسال، سال پرکاری را پشت سرگذاشته و در چند فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است. انتظار می‌رود این بازیگر که تا به امروز یک دیپلم افتخار و یک سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر به دست آورده در سی‌ونهمین دوره این رویداد درصورت آماده شدن آثارش حداقل با ۵ فیلم حضور داشته باشد. همین موضوع شانس او را برای کسب یک سیمرغ بلورین دیگر افزایش می‌دهد.

هاشم‌پور امسال در فیلم «برای مرجان» سومین ساخته حمید زرگرنژاد به ایفای نقش پرداخته است. فیلمی که فرم حضور در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر را پر کرده است. زرگرنژاد که پیش از این «ماهورا» و «پایان خدمت» را ساخته بود، در «برای مرجان» با بازیگران دیگری، چون پگاه آهنگرانی، برزو ارجمند و فریبا متخصص هم همکاری کرده است.

گیجگاه

 

هاشم‌پور در فیلم «گیجگاه» اولین ساخته عادل تبریزی، سینماگر مشهدی نیز حضور دارد. اثری که درحال و هوای دهه ۶۰ و ۷۰ ساخته شده و قرار است در جشنواره امسال رونمایی شود.

«راند چهارم» به کارگردانی علیرضا امینی دیگر اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هم از حضور جمشید هاشم‌پور بهره گرفته است. امینی که ساخت آثار سینمایی، چون «استشهادی برای خدا»، «هفت دقیقه تا پاییز»، «بلوک ۹ خروجی ۲» و «انتهای خیابان هشتم» را در کارنامه کاری خود دارد در جدیدترین ساخته‌اش به سراغ موضوعی اجتماعی رفته است. در این فیلم درکنار جمشید هاشم‌پور بازیگران دیگری، چون پژمان بازغی، الهه حصاری و آناهیتا درگاهی به ایفای نقش می‌پردازند.

راند چهارم

 

هاشم‌پور امسال در فیلم سینمایی «لب خط» به نویسندگی و کارگردانی علی جبارزاده نیز بازی کرده است. داستان این فیلم که دومین تجربه کارگردانی جبارزاده محسوب می‌شود در بستری اجتماعی با رگه‌های طنز روایت می‌شود. نیما شعبان‌نژاد، هومن حاجی عبداللهی و رضا داودنژاد از دیگر بازیگران این اثر هستند.

حجت قاسم‌زاده هم این روز‌ها درحال آماده‌سازی نخستین فیلم‌سینمایی‌اش برای رونمایی در سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر است. او در این فیلم که «روز ششم» نام دارد علاوه بر جمشید هاشم‌پور با مصطفی زمانی بهاره افشاری، امیر جعفری و مهران احمدی، همکاری کرده است. «روز ششم» موضوع اجتماعی دارد و در ژانر معمایی ساخته شده است.

«شیشلیک» ساخته متفاوت محمدحسین مهدویان دیگر اثری است که هاشم‌پور در آن به ایفای نقش پرداخته است. فیلمی پرحاشیه که برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی از احتمال اکران نشدن آن در جشنواره امسال را مطرح کرده‌اند. اما در صورت اکران این اثر در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر و رسیدن ۵ فیلم دیگر یاد شده می‌توان گفت جمشید هاشم‌پور با ۶ فیلم یکی از پرکارترین بازیگران مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور خواهد بود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید