کارگردان نمایش «سنگ بست» گفت: تاکنون حضور خسور احمدی، مرضیه صدرایی،‌ پیمان شریعتی و غلامرضا عارف‌نژاد در این نمایش قطعی شده است و قرار است از چهارم مهر ماه در تئاتر شهر روی صحنه برویم.

پایگاه خبری تئاتر: محمدمهدی خاتمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سنگ بست» گفت: این نمایش تلاش یک زن برای نجات همسرش که به دلیل قتل غیر عمد در زندان به سر می‌برد است. زمان نمایش در دهه 40 روایت می‌شود و مشکلات و تنهایی این زن در اجتماع را نشان می‌دهیم.

وی درباره تغییرات این نمایش نسبت به جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: نمایش‌نامه و محتوای اثر تغییری نکرده است، اما در بازیگران تغییر ایجاد شده است. «سنگ بست» ابتدا قرار بود براساس درخواستی که اردیبهشت سال گذشته مطرح کرده بودم در آبان‌ ماه 92 در تالار حافظ روی صحنه برود اما به دلایلی این اتفاق نیافتاد. پس از حضور ما در جشنوار تئاتر فجر سی‌ودوم، در مشهد اجرای عموم خود را انجام دادیم و اکنون نیز طبق قولی که داده بودم نمایش را با بازیگران حاضر در تهران برای اجرا در تئاتر شهر آماده می‌کنم.

خاتمی درباره اجرای تئاتر در وضعیت کنونی اظهار داشت: کار کردن بسیار سخت است و هنرمند در ابهام کار می‌کند، اما باید امیدوار بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نمایش‌ «سنگ بست» تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر از آن خود کرده است، اظهار داشت: اجرای  آن نمایش با حضور هنرمندان گروه تئاتر خرداد بود و در اجرای تهران تاکنون حضور خسور احمدی، مرضیه صدرایی،‌ پیمان شریعتی و غلامرضا عارف‌نژاد قطعی شده است. همچنین حسین ایرجی به عنوان مدیر تولید، اجرا و دستیار کارگردان و میلاد حاجی‌زاده به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز از دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.

 نمایش «سنگ بست» کاری از محمدمهدی خاتمی قرار است از چهارم مهر ماه هر روز ساعت 19:30 در سالن شهیدقشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.