آلبرتو گریمالدی تهیه کننده سینما که شماری از فیلم‌های مطرح از جمله وسترن اسپاگتی «خوب، بد، زشت» و «دارو دسته‌های نیویورک» را تهیه کرده بود در ۹۵ سالگی درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: آلبرتو گریمالدی در ۹۵ سالگی بر اثر کهولت درگذشت. گریمالدی که سال ۱۹۲۵ در ناپل ایتالیا متولد شده بود ابتدا در رشته حقوق تحصیل کرد و بعد شرکت تولید فیلمش را در سال ۱۹۶۱ راه‌اندازی کرد.

اولین فیلم بلندی که در این کمپانی تولید شد وسترن اسپانیایی «سایه زورو» بود. اولین وسترن اسپاگتی وی سال ۱۹۶۴ با عنوان «دو نفر خشن» تولید شد. وی با تولید فیلم‌های اکشن کم‌بودجه که اغلب به صورت مشترک با اسپانیا و آلمان تهیه می‌شد به شهرت رسید.

سال ۱۹۶۵ گریمالدی برای نخستین بار با سرجیو لئونه در تولید مشترک بین‌المللی «برای چند دلار بیشتر» همکاری کرد. این فیلم که با بازی کلینت ایستوود ساخته شد همکاری بعدی این ۲ را در فیلم «خوب، بد، زشت» رقم زد که با فروش ۲۵ میلیون دلار در گیشه موجب شهرت بسیار ایستوود شد.

گریمالدی در طول چهار دهه فعالیت، تهیه کننده بیش از ۸۹ فیلم در اروپا و آمریکا بود. «بسوزان» محصول ۱۹۶۹ و «آخرین تانگو در پاریس» در سال ۱۹۷۲ هر ۲ با بازی مارلون براندو و «مرد لامانچا» در سال ۱۹۷۲ با بازی سوفیا لورن، از دیگر فیلم‌های مشهور وی هستند. آخرین فیلمی که وی تهیه‌کننده‌اش بود «دار و دسته‌های نیویورک» ساخته اسکورسیزی بود که سال ۲۰۰۲ با بازی دانیل دی‌لوییس، لئوناردو دی کاپریو و کامرون دیاز نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید