عادل بزدوده هنرمند فعال تئاتر کودک و نوجوان گفت: اگر تئاتر با شرایط درست و پایه و اساس درست اتفاق افتد و تئاتر کودک ونوجوان اگر به دست فرد متخصص سپرده شود موجب می شود که کودک هوشمندتر شود.

پایگاه خبری تئاتر: وی در رابطه با  تاثیر تئاتر برکودک و نوجوان گفت: مطمئنا تئاتر می تواند تاثیر بسیار مهمی برای آموزش و پرورش کودک داشته باشد. تئاتر یک ابزار آموزشی و وسیله ای است تا کودک با جهان پیرامون خود آشنا شود اگر آموزش تئاتر کودک ونوجوان به دست فرد متخصص سپرده شود موجب می شود که کودک هوشمندتر شود. در تمام دنیا به تئاتر کودک و نوجوان توجه زیادی می‌شود.

بزدوده ادامه داد: در ایران بار این بخش را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دوش می کشد. به نظر من تعداد افرادی که باید در این عرصه فعالیت کنند و به صورت بنیادی به کودکان و نوجوانان توجه کنند کم هستند! این افراد باید از دانشگاهای تخصصی فارغ التحصیل شوند و به بدنه این تئاتر تزریق شوند.

طراح عروسک فیلم «الو الو من جوجوام» نقطه قوت این جشنواره را در جمع شدن و فعالیت هنرمندان  این تئاتر در کنار همدیگر دانست و در رابطه با نقطه ضعف این جشنواره گفت: مسئله ای که کمتر به آن توجه می شود مربوط به اجرای عمومی نمایش هاست، زیرا گروهای 5 یا 15 نفره ماه ها زندگی خود را برای اجرای یک تئاتر صرف می‌کنند و چون منبع درآمد این دوستان از خود تئاتر است پس باید به فکر اجرای عمومی این نمایش ها هم باشیم.

بزدوده در رابطه با بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: من لازم می دانم توجه بیشتری به هنرمندان عروسکی و تئاتر کودک ونوجوان بشود تا این افراد بتوانند کارکنند. این حمایت را هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید انجام دهد و هم آموزش و پرورش. این حمایت موجب می شود که بتوانیم برای آینده این شکل تئاتری برنامه ریزی کنیم و همینطور فعالیت های فرهنگی در تمام نقاط ایران به خوبی رشد کند وموجب رشد فرهنگی کودک ونوجوان شود.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.