روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره شیوه انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اطلاعیه داد.

پایگاه خبری تئاتر: در آستانه روز پایانی جشنواره سی و نهم، شیوه انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به شرح زیر اعلام شد.

۱- سنجش آرای مردمی با مقیاس لیکرت در ۵ گزینه (از «خیلی پسندیدم» تا «اصلا نپسندیدم») انجام می‌پذیرد. مطابق این آزمون، به هر انتخاب، بسته به آن‌که در کجای طیف باشد از ۵ تا ۱ امتیاز داده می‌شود. به‌عبارت بهتر امتیاز هر فیلم، مجموع ستاره‌هایی است که از بینندگان خود گرفته است.

۲- همان طور که پیش‌تر اعلام شده است به منظور حفظ شرایط مساوی آزمون، بینندگان سئانس‌های فوق‌العاده، امکان شرکت در این بخش را نداشته‌اند.

۳- تعداد آرای مردمی کل کشور در طول جشنواره به صورت برخط از طریق سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) نمایش داده می‌شود.

۴- پایان رأی‌گیری برای تمام فیلم‌های جشنواره در سراسر کشور ساعت ۱۲ شب روز ۲۱ بهمن است.

۵- همزمان با مراسم اختتامیه، امتیازات ۵ فیلم اول به تفکیک تعداد آرای گزینه‌های پنج‌گانه منتشر می‌شود. امتیازات تفکیکی ۱۱ فیلم دیگر نیز به تهیه‌کنندگان خودشان اعلام می‌شود و در صورت موافقت، توسط ستاد جشنواره نیز انتشار می‌یابد.

۶- از تهیه کنندگانی که ابهامی درباره عدم ارسال پیامک برای شماره تلفن مشخص و یا به شمار نیاوردن رأی آن دارد ، درخواست می‌شود جزئیات را به ستاد جشنواره ارائه کند تا راستی‌آزمایی شود.

امسال برای نخستین بار و در راستای عدالت فرهنگی، بینندگان غیرتهرانی هم می‌توانند در انتخاب «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» شرکت کنند. همچنین در راستای شفافیت، آمار تعداد رای مردمی هر فیلم در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) بصورت برخط منتشر می‌شود و روزانه به قید قرعه به ده نفر از پاسخگویان، پنج میلیون ریال هدیه می‌شود.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید