«توتم فیلمز» یک کمپانی پاریسی امتیاز پخش «قصیده گاو سفید» را به دست آورد.

پایگاه خبری تئاتر: توتم فیلمز که در پاریس واقع است دیروز اعلام کرد امتیاز فروش «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم را که یک روز قبل به بخش رقابتی برلیناله هفتاد و یکم راه یافت به دست آورده است.

این کمپانی درام «قصیده گاو سفید» را اوایل مارس در بازار فیلم اروپا ارایه می‌کند.

توتم فیلمز که سال ۲۰۱۹ توسط آگاته والنتین، لوری پارلینی و برنیس ونسان ایجاد شده کمپانی فروش و تولید است و سال پیش در بازار فیلم کن به خوبی مورد توجه قرار گرفت و جریان ساز شد. این کمپانی موجب فروش وسیع «گاگارین» یکی از فیلم‌های منتخب بخش رسمی جشنواره کن در سطح جهان شد.

ایران تاکنون برنده خرس طلایی بهترین فیلم بلند و چند جایزه دیگر برلیناله شده است.

گرچه صناعی‌ها و مقدم از استعدادهای جدید محسوب می‌شوند، اما مقدم با بازی در فیلم «پرده» جعفر پناهی که برنده خرس نقره‌ای برلیناله ۲۰۱۳ شد، شناخته شد.

عکس های فیلم قصیده گاو سفید

وی در فیلم «قصیده گاو سفید» در نقش مینا مادر تنهایی بازی کرده که یک دختر ناشنوا دارد و از اینکه شوهرش بابک یک سال پیش به دلیل جرمی که مرتکب نشده اعدام شده بسیار ناراحت است.

توتم فیلمز در یادداشتی از این فیلم به عنوان داستان مبارزه یک زن برای عدالت، شناخت و استقلال یادکرده و نوشته فیلم با کارگردانی متفکرانه از موتیف‌های بصری استفاده کرده و نور را فراتر از تاریکی قرار داده است و بیش از همه درام مرکزی و تراژدی فیلم تاثیرگذار است.

مقدم و صناعی‌ها پس از «احتمال باران اسیدی» با همکاری هم در سال ۲۰۱۸ فیلم «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» را نوشتند و کارگردانی کردند. «قصیده گاو سفید» دومین همکاری مشترک آنهاست.

این فیلم سینمایی پیش‌تر در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم «فجر» به نمایش در آمده بود. غلامرضا موسوی تهیه‌کنندگی فیلم «قصیده گاو سفید» را بر عهده دارد و مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند. مریم مقدم، بهتاش صناعی‌ها و مهرداد کوروش‌نیا نگارش فیلمنامه را بر عهده داشته‌اند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید