هیات انتخاب یازدهمین دوره جوایز "ایسفا"، در بیانیه ای درباره 20 فیلم انتخابی شان که به تازگی اسامی شان اعلام شده است، توضیحاتی دادند.

پایگاه خبری تئاتر: در متن بیانیه خطاب به خانواده فیلم کوتاه آمده اشت : "ما هیات انتخاب دوره‌ی یازدهم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران پس از تماشای فیلم‌های ارسالی شما که جوایز ایسفا را به عنوان اولین رویداد، جهت ارائه‌ی فیلم خود برگزیده‌اید ، تعداد ۲۰ فیلم را انتخاب کرده‌ایم و با اعلام اسامی این فیلم‌ها لازم می‌دانیم موارد ضروری زیر را به اطلاع برسانیم:

یکم . طبق آیین نامه‌ی جوایز ایسفا تعدادی فیلم به طور مستقیم از جشنواره‌های مورد تایید این جوایز وارد بخش رقابتی شده‌اند. لازم به ذکر است که این فیلم‌ها توسط هیئت انتخاب دیده نشده و در نتیجه معیاری بین فیلم‌های دیده شده توسط ما و آن فیلم‌ها وجود ندارد .

دوم . تعداد هشتاد فیلم برای انتخاب در اختیار ما قرار گرفت که مخیر بودیم تا بیست فیلم را از آن میان انتخاب و معرفی کنیم. هیئت انتخاب نیز از این فرصت به طور حداکثری استفاده کرده و بیست فیلم را که دارای اکثریت آرا بودند ، انتخاب نموده است .

سوم . تعداد بیشتر از این آثار کیفیتی متوسط و از بسیاری جهات هم ارز ِ با هم داشتند و همین موضوع کار انتخاب را بسیار دشوار می‌کرد.

چهارم . آثار در بخش فنی و تکنیکی رشد قابل توجهی پیدا کرده‌اند و از این جهت در رقابت‌های نزدیک به هم انتخاب بر اساس مضمون و همگونی آن با مضامین مناسب برای فیلم کوتاه از سوی هیات انتخاب مورد توجه قرار گرفته است .

پنجم. در انتخاب فیلم‌ها هیچ‌گونه ممیزی وجود نداشته است و هیئت انتخاب آزادانه و بر اساس دانش، سلیقه و تجربه‌ی خود دست به انتخاب زده‌اند.

و آخر اینکه امید داریم این بیست فیلم در کنار دیگر فیلم‌های راه یافته به این دوره از جوایز بتوانند به خوبی تصویری از تلاش‌های سازندگان فیلم‌های کوتاه در ایران در این سال سخت ِ همراه با پاندمی کرونا را نمایان سازند.

با تقدیم احترام
بهزاد آزادی، مرجان اشرفی زاده، بهرام ارک، توفیق امانی، نگین امین زاده، عاطفه خادم الرضا، و محمد نجاریان"

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید