بهرام ریحانی هنرمند عرصه پانتومیم و تئاتر خیابانی که برای اولین بار در تاریخ تئاتر ایران در سال 87 بر قله دماوند به اجرای قطعه‌ای نمایشی پرداخت، از انتشار خبری از جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی مبنی بر اجرای نمایش «پرچم سفید» به عنوان اولین نمایش اجرا شده بر قله دماوند، انتقاد کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  بهرام ریحانی هنرمند عرصه پانتومیم که این روزها در بستر بیماری است در واکنش به انتشار خبری از جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی مبنی بر اجرای نمایش «پرچم سفید» توسط 2 هنرمند عضو انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر و این جشنواره تئاتری به عنوان اولین اجرای تئاتری بر قله کوه دماوند  گفت: هیچوقت دوست ندارم مصاحبه انتقادی انجام دهم ولی وقتی کسی برای مطرح کردن خود دیگران و عملکرد آن‌ها را زیر سؤال می‌برد، مجبور می‌شوم انتقاد کنم.

این پانتومیست که برای اولین‌بار در سال 87 قطعه‌ای نمایشی را بر قله کوه دماوند اجرا کرد، یادآور شد: من برای کودکان خیابانی و جلب توجه اذهان عمومی به زنان بی‌سرپرست برای اولین بار در تئاتر ایران، بر قله کوه دماوند که مملو از گازهای گوگردی است، قطعه‌ای نمایشی را اجرا کردم که یک سال پیش هم بار دیگر این کار را انجام دادم که از طریق شبکه‌های خبری تصاویری از اجرا بر قله دماوند در تلویزیون ایران پخش شد.

ریحانی که این روزها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، خطاب به دبیر و برگزار کنندگان جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی تصریح کرد: شما دوستان پیش از اینکه به دبیری جشنواره یا سمتی دیگر برسید، گفتگوی رسانه‌ای می‌کنید و عملکرد مدیران و دیگران را زیر سؤال می‌برید اما وقتی دبیر جشنواره‌ای می‌شوید بدون اینکه تحقیق کنید و ببینید که چه کارهایی پیش از شما انجام شده، اطلاعاتی نادرست را منتشر می‌کنید.

ریحانی با تأکید بر اینکه علاقه‌ای به گفتگوی انتقادی ندارد، متذکر شد: اگر برخی افراد عملکرد دیگران را نادیده نگیرند و برای مطرح کردن خود با انتشار عکسی که متعلق به قله دماوند نیست و اخبار و اطلاعاتی اشتباه مبنی بر اجرای تئاتر بر قله دماوند اولین بار در تاریخ تئاتر ایران، عملکرد دیگران را زیر سؤال نبرند، چنین گفتگوهای انتقادی انجام نمی‌شود.

بهرام ریحانی هنرمند جوان تئاتر ایران علاوه بر اجرای نمایش بر قله دماوند به عنوان مرتفع‌ترین نقطه ایران، به اجرای نمایش بر خلیج فارس و همچنین اجرای پانتومیم از تهران به اصفهان پرداخته است.

روز یکشنبه 16 شهریورماه خبری از جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی منتشر شد مبنی بر اینکه حسین عیوضی و محمود عباس‌زاده برای اولین بار در تاریخ تئاتر ایران نمایشی با عنوان «پرچم سفید» را بر قله دماوند اجرا کرده‌اند.

جشنواره تئاتر خیابانی بهزیستی با دبیری سامان خلیلیان از 19 تا 24 مهرماه برگزار می‌شود.