«جیانتو دِ روسی» چهره پرداز سرشناس ایتالیایی که سابقه همکاری با فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی را داشت در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: جیانتو د روسی استاد چهره‌پردازی گروتسک که آثار درخشانی در زمینه چهره‌پردازی آثار ترسناک انجام داده بود و فیلم‌های برجسته‌ای چون «محمد رسول الله» مجید مجیدی را در کارنامه داشت در ۷۹ سالگی از دنیا رفت.

د روسی که از دهه ۱۹۶۰ به عنوان هنرمند طراحی چهره فعالیت داشت در فیلم‌های کارگردان‌های بزرگ سینمای ایتالیا همکاری کرده بود.

وی طراح چهره‌پرداز فیلم «روزی روزگاری در غرب» ساخته سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۸، فیلم «کازانووا» فدریکو فلینی در سال ۱۹۷۶ و «۱۹۰۰» برناردو برتولوچی در سال ۱۹۷۶ بود.

اما همه چیز وقتی تغییر کرد که وی با جو د آماتو کارگردان برای چهره‌پردازی فیلم «امانوئله در آمریکا» انتخاب شد و بعد به فیلم‌های ترسناک گرایش پیدا کرد و برای فیلم لوچیو فولچی استاد فیلم‌های ترسناک آنقدر خوب کار کرد که بر فیلم بعدی این کارگردان با عنوان «زامبی ۲» تاثیر گذاشت. طراحی‌های وی از زامبی‌ها از تحسین‌شده ترین طراحی‌های تاریخ در فیلم‌های ترسناک است.

«جیانتو دِ روسی» چهره پرداز سرشناس ایتالیایی که سابقه همکاری با فیلم  «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی را داشت در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

 وی طراحی جلوه‌های ویژه فیلم «رمبو ۳» را نیز انجام داد و سیلوستر استالونه چنان تحت تاثیر هنر وی قرار گرفت که وی را وادار کرد تا در فیلم «سپیده دم» ۱۹۹۶ نیز با وی همکاری کند.

د روسی که سال ۲۰۰۵ با طراحی چهره «تنش بالا» برای الکساندر آژا کارگردان فرانسوی یکی از آثار ماندگار خود را خلق کرد، سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) با مجید مجیدی در طراحی چهره و چهره پردازی فیلم «محمد رسول الله» همکاری کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید