راحله تعبدی که این روزها نمایش تک نفره «جهش بزرگ» را به صحنه برده است درباره این اثر نمایشی گفت: تصور و تخیل مخاطب در فضاسازی این نمایش تأثیر قابل توجهی دارد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان گفت: ایده «جهش بزرگ» در یک سولوی حرکات موزون شکل گرفته است که داستان و فضایی دراماتیک به آن اضافه شده است و در واقع این سولو به نمایشی مونولوگ تبدیل شده است.

او با بیان اینکه سولو به معنای قطعه‌ای است که توسط یک نفر طراحی واجرا می‌شود درباره داستان این نمایش گفت: داستان درباره خانواده‌ای است که چارچوب و قواعد خاصی دارند اما یک نفر از این خانواده نگرش متفاوتی را دنبال می‌کند که این اتفاق باعث می‌شود، همه چیز تحت تأثیر قرار بگیرد.

تعبدی درباره مونولوگ بودن این کار توضیح داد: مونولوگ سختی فوق‌العاده‌ای دارد، چون تنها یک نفر به عنوان بازیگر در صحنه حاضر است و آن یک نفر باید آنقدر جذاب کار را اجرا کند تا مخاطب تا پایان همراه شود.

این کارگردان با اشاره به نقش مخاطب در اجرایش عنوان کرد: در «جهش بزرگ» تخیل و تصور مخاطب نقش مهمی دارد. از این جهت ما هیچ دکور و آکساسواری در صحنه نداریم و در صحنه‌ای خالی بازیگر با حرکات و روایتش نمایش را جلو می‌برد.

به گفته او؛ در واقع 50 درصد نمایش به اجراکننده و 50 درصد دیگر به تخیل تماشاگران بستگی دارد.

نمایش «جهش بزرگ» به نویسندگی، کارگردانی و بازی راحله تعبدی این روزها ساعت 19 به مدت 45 دقیقه در موسسه فرهنگی هنری ارغنون (تماشاخانه دیب) واقع در خیابان ایرانشهر اجرا می‌شود.