در دنیای سینما گاهی بازیگران به دلایل مختلفی از بازی در فیلم سینمایی کنار گذاشته می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: گاهی بازیگران به دلایل مختلفی یک پروژه سینمایی یا سریال را ترک می‌کنند، اما گاهی اوقات اوضاع حتی می‌تواند بدتر شود. گاهی جایگزینیهای بازیگران لحظه آخر انجام می‌شوند که به  مسائل مختلفی از جمله دستمزد، مسائل مربوط به قرارداد یا صرفا به این دلیل که کارگردان فکر می‌کند بازیگر برای نقش مناسب نیست، مربوط می ‌شوند. بیایید نگاهی به شش بازیگر محبوب بیندازیم که به عجیب ترین دلایل اخراج شده اند و یک فیلم را ترک کردند.

ادوارد نورتون

ادوارد نورتون یکی از با استعدادترین بازیگرانی است که در فیلم‌هایی مانند «تاریخ مجهول آمریکا» و «باشگاه مشت زنی» عملکرد خارق العاده‌ای داشته است. ادوارد نورتون در سال ۲۰۰۸ هم نقش هالک را در فیلم «هالک شگفت انگیز» بازی کرد. انتظار می‌رفت که او در آینده این نقش را دوباره تکرار کند، اما این اتفاق نیفتاد. استودیو می‌خواست بازیگر مناسب دیگری برای ایفای این نقش انتخاب کند و سرانجام مارک روفالو را برای بازی در نقش این هیولای سبز انتخاب کرد. کارگردان این فیلم، جاس ودون حتی گفت که همکاری با روفالو برای وی راحت‌تر است.

ترنس هاوارد


همه تصور می‌کردند که ترنس هاوارد خیلی زود با بازی در نقش جیمز رودز یا همان ماشین جنگ در مرد آهنین ۲۰۰۸، به بخشی اساسی از دنیای سینمایی مارول تبدیل خواهد شد، اما همه این تصور‌ها خیلی زود از بین رفت. هاوارد می‌گوید با استودیو، معامله‌ای برای بازی در سه فیلم داشته و استودیو موافقت کرده که ۴.۵ میلیون دلار برای فیلم «مرد آهنی ۱»، ۸ میلیون دلار برای «مرد آهنی ۲» و مبلغی که مقدار آن مشخص نیست برای «مرد آهنی» ۳ به او بپردازد. اما استودیو فقط ۱ میلیون دلار برای فیلم دوم به او می‌دهد و حتی به او می‌گویند که فیلم بدون او هم به یک اثر پرفروش در گیشه تبدیل خواهد شد.

استوارت توانسند

بیشتر بخوانید

احتمال انصراف شاکیِ ناشناس کوین اسپیسی/ باید نامت را بگویی!

20 فیلم محبوب استیون اسپیلبرگ / از فیلم فرانک کاپرا تا دارک نایت نولان

فیلم های نامزد اسکار مقابل چه دوربین هایی رفتند؟

استوارت توانسند یکی از بازیگران توانمند است، اما آنقدر خوش شانس نبود که بتواند جایگاهی در میان بازیگران سطح بالا به دست آورد. توانسند برای ایفای نقش آراگورن در ارباب حلقه‌ها انتخاب شد و ماه‌ها تحت آموزش و آمادگی فراوان قرار گرفت، اما او درست قبل از شروع فیلمبرداری از فیلم اخراج شد، زیرا پیتر جکسون، کارگردانِ فیلم، احساس کرد که او برای بازی در این نقش خیلی جوان است. در نهایت ویگو مورتنسن جایگزین او در این نقش شد.

مگان فاکس


مگان فاکس در فیلم «تبدیل‌شوندگان: انتقام فالن» نقش میکائلا بانز را بازی کرد. در سال ۲۰۰۹، او اظهارات جنجالی در مورد کارگردان فیلم یعنی مایکل بی انجام داد و حتی او را با هیتلر مقایسه کرد. این بازیگر گفته بود: او مانند ناپلئون است و می‌خواهد شهرتی دیوانه وار را ایجاد کند. او می‌خواهد در پشت صحنه فیلم‌ها مانند هیتلر باشد و همینطور هم است. وقتی مایکل بی از اظهارات او در مورد خودش مطلع شد، بلافاصله او را اخراج کرد و رزی هانتینگتون وایتلی در فیلم بعدی جایگزین او شد.

آن هتوی


در ابتدا آن هتوی برای بازی در نقش اصلی (آلیسون) در یک فیلم کمدی- درام به کارگردانی جاد اپاتو در سال ۲۰۰۷ در نظر گرفته شده بود. آن هتوی با بعضی از سکانس‌های این فیلم مشکل داشت و تلاش کرد کارگردان را از ضبط  آن‌ سکانس‌ها منصرف کند، اما در نهایت آپاتو تصمیم گرفت کاترین هیگل را جایگزین هتوی کند.

رایان گاسلینگ


در ابتدا رایان گاسلینگ برای بازی در نقش جک سالمون در فیلم «استخوان‌های دوست داشتنی» به کارگردانی پیتر جکسون در سال ۲۰۰۹ انتخاب شد. او تصمیم گرفت برای بازی در نقش یک پدر داغدار که فرزندش را از دست داده ، وزن اضافه کند. اگرچه جکسون هنگام دیدار با گاسلینگ در روز اول، تحت تأثیر او قرار می‌گیرد، اما هر دو آن‌ها در مورد ظاهر شخصیت، ایده‌های متناقضی داشتند. در پایان مارک والبرگ جایگزین رایان گاسلینگ شد.