حسین مسافرآستانه با اعلام ادامه‌دار شدن جلسات با شورای سیاست‌گذاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر، درباره مباحث مطرح شده در اولین جلسه با این شورا توضیح داد.

پایگاه خبری تئاتر: حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره مباحث مطرح شده در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا عنوان کرد: در اولین نشست این دوره از جشنواره تئاتر فجر مباحث متعددی مطرح شد از جمله بازنگری اساسنامه جشنواره و تطبیق آن با شرایط جدیدی که در حال حاضر در آن قرار گرفته‌ایم.

او ادامه داد: تاکید بر کم کردن کمیت و بالا بردن کیفیت آثار جشنواره نیز از دیگر مباحث این جلسه بود و بسیاری مسائل دیگری که منوط شدند به جلسات آینده. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آثار بسیاری در جشنواره شرکت می‌کردند، شورای سیاست‌گذاری در این دوره تاکید دارد، کمیت را معیار قرار ندهیم و‌ به جای آن، تعداد آثار کم‌تر با کیفیت بیشتری را برای شرکت در جشنواره بپذیریم.

بیشتر بخوانید

«فروشنده» فرهادی؛ تجسم یک نمایشنامه کلاسیک در قابی جدید

چهلمین جشنواره تئاتر فجر حضوری برگزار می‌شود/ تدارک برای افتتاحیه‌ای مفصل

تلویزیون تئاتر ایران از واقعیت تا شعار

به اندازه مهران مدیری تماشاگر نداریم ولی...

نگاهی به مصاحبه‌ای از عباس جوانمرد/ نه به تئاتر تجربی

عباس نعلبندیان و مصاحبه‌ نادیده‌اش / نه در بند «ایسم» و نه در قید «ایست»

دبیر چهلمین چهلمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به همکاری بیشتر با شورای سیاست‌گذاری جشنواره، اذعان کرد: ما این دوره از جلسات شورای سیاست‌گذاری را با امید ادامه یافتن و هم‌فکری با دبیر جشنواره درباره برنامه‌های جشنواره، تشکیل دادیم. در سال‌های قبل معمولا بجز یکی دو جلسه تشریفاتی، نشستی با شورای سیاست‌گذاری نداشتیم اما امسال قرار شد، این شورا‌ که کاملا از بدنه کارشناسی تئاتر تشکیل شده‌است تا روز برگزاری جشنواره جلسات متعددی را با ما داشته‌باشد و‌ در هر جلسه مسائل متفاوتی مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد و جمع‌بندی نظرات‌ را به عنوان برنامه اجرایی به دبیر جشنواره ابلاغ کنند و دبیر، مجری سیاست‌های شورا باشد.

طرح‌ریزی مراسم افتتاحیه مفصل

مسافرآستانه درباره چگونگی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال جاری، تصریح کرد: جشنواره ۱۴۰۰ با امید از بین رفتن بیماری کرونا به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد. همچنین برنامه دیگری را هم برای برگزاری جشنواره در فضای مجازی که بعد از شیوع ویروس کرونا بسیار بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته‌است، داریم و سعی می‌کنیم به هر دو صورت برنامه ریزی بکنیم.

او در پایان صحبت‌هایش درباره مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره گفت: پارسال به دلیل وجود ممنوعیت تجمع، مراسم افتتاحیه خاصی نداشتیم اما امسال سعی می‌کنیم درصورت رفع مشکلات کرونایی مراسم افتتاحیه‌ مفصل‌تر و همه‌جانبه‌تر داشته باشیم، به این صورت که بخش‌هایی از جشنواره که تکلیفش روشن است در مراسم افتتاحیه معرفی کنیم و درنهایتا یک مراسم اختتامیه‌ای با برنامه‌های مشخص برگزار خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری صبا