اسامی دو فیلم بلند سینمایی ایرانی راه‌ یافته به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: در این دوره از جشنواره در بخش جلوه‌گاه شرق، هشت فیلم خارجی و دو فیلم ایرانی مورد داوری قرار خواهند گرفت. دو فیلم ایرانی راه‌یافته به بخش آثار بلند سینمای جلوه‌گاه شرق «سیارک» و «صحنه‌ زنی» هستند.

«سیارک»، فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی حسینی‌وند است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که:‌ «ابراهیم دوازده سال دارد. او با مادر و پنج برادر و خواهرِ قد و نیم قدَش در دو اتاق کوچکِ تو در تو، در منطقه‌ای کویری و دور از روستا زندگی می‌کند. مادرِ ابراهیم دلش روشن است که روزی پسرِ بزرگ و شوهرش که دو سال پیش برای کار رفته‌اند و هرگز برنگشته‌اند، برمی‌گردند و بار سنگینِ زندگی از روی دوشِ ابراهیم برداشته می‌شود…» هادی کاظمی، غزل شجاعی و ابراهیم زاروزهی از بازیگران این فیلم هستند.

نمایش نسخه مرمت‌ شده «گاو» در ترنستوپیای برلین

کارگاه نمایش را من راه انداختم/ بیژن صفاری و آربی اوانسیان من و کارهایم را بایکوت کرده بودند

جزئیات قتل «بابک خرمدین»

«صحنه‌ زنی»، دیگر فیلم پذیرفته‌شده در بخش جلوه‌گاه شرق به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صمدی است. این فیلم درباره شخصیتی به نام اسد است که همراه با گروهی صحنه‌های جعلی تصادف می‌سازد تا از بیمه خسارت بگیرد.مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی و مجید صالحی از بازیگران این فیلم هستند. مجید رضابالا تهیه‌کننده «صحنه‌زنی» است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.