فیلم «احضار: شیطان مرا وادار کرد» در نخستین هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ۲۴ میلیون دلاری دست یافت.

پایگاه خبری تئاتر: با واکسینه شدن ۶۰ درصد از جمعیت آمریکا با دریافت حداقل دوز اول واکسن کرونا، سینما به تدریج و پس از بیش از ۱۵ ماه به روزهای معمول خود بازمی گردد و فیلم «احضار: شیطان مرا وادار کرد» در اکران آغازین خود در بیش از ۳ هزار سالن سینمایی در آمریکا به فروش ۲۴ میلیون دلاری دست یافت و بالاتر از «یک مکان آرام ۲» در رتبه نخست گیشه آخر هفته میلادی قرار گرفت.

فیلم ترسناک «یک مکان آرام» به کارگردانی «جان کرازینسکی» نیز هفته گذشته با فروش رکوردشکن ۴۸ میلیون دلاری اکران خود را در آمریکا آغاز کرد و در پنج روز نخست اکران به فروش چشمگیر ۵۸ میلیون دلاری درست یافت.

«یک مکان آرام ۲» با بازی «امیلی بلانت» در نقش اصلی، این هفته نیز به عملکرد خوب خود در گیشه ادامه داد ۱۹.۵ میلیون دلار از محل بیش از ۳۷۰۰ سالن سینما فروخت تا مجموع فروش گیشه آمریکای این فیلم به ۸۸ میلیون برسد. این فیلم در دیگر کشورها نیز ۱۹ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی خود را تاکنون به ۱۳۸ میلیون دلار رسانده باشد.

تا به امروز ۷۵ درصد از سینماهای آمریکا بازگشایی شده اند و عملکرد خوب دو فیلم «احضار: شیطان مرا وادار کرد» و «یک مکان آرام ۲»، ناظران را به بهبود شرایط سینما پس یک دوره بسیار اسفناک برای سینما در سراسر جهان امیدوار کرده است.

اما فیلم «سریع و خشن ۹» با بازی «وین دیزل»، «جان سنا» و «مایکل رودریگوئز» نیز به لطف فروش ۲۰۳ میلیون دلاری در سینمای چین، فروش جهانی خود را از مرز ۲۵۰ میلیون دلار عبور داد. این فیلم از تاریخ ۲۵ جولای در آمریکا نیز اکران خواهد شد و پیش بینی می شود یکی از پرفروش ترین فیلم های گیشه تابستانی آمریکا باشد.

علاونه بر چین که بخش قابل ملاحظه ای از فروش فیلم «سریع و خشن ۹» را تامین کرده، کره جنوبی با ۱۷.۷ میلیون دلار و روسیه با ۱۵.۸ میلیون دلار از دیگر بازارهای پرفروش، این فیلم اکشن و هیجانی هستند.