بازسازی فیلم کلاسیک علمی تخیلی «تل ماسه» اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه خواهد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: در فیلم «تل ماسه» به کارگردانی «دنیس ویلنوو» که در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته خواهد شد، تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار ایزاک، خاویر باردم و جاش برولین از جمله بازیگران اصلی هستند.

رمان معروف نوشته «فرانک هاربرت» درباره جنگ برای کنترل یک سیاره در سال ۱۹۸۴ توسط «دیوید لینچ» اقتباس سینمایی شد و در سال ۲۰۰۰ نیز یک سریال تلویزیونی بر اساس آن ساخته شد. حالا «دنیس ویلنوو» کارگردان کانادایی فیلم جدید «تل‌ ماسه» را با نگارش فیلمنامه‌ای اقتباسی با همکاری «اریک راث» ساخته است.

داستان‌ این فیلم درباره مرد جوان و مستعدی است که برای نجات آینده خانواده و مردم باید سفری به خطرناک‌ترین سیاره در جهان هستی داشته باشد.

اکران فیلم جدید «تل ماسه» تاکنون چندین‌بار به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و این فیلم قرار است در آمریکا همزمان در سینما و سامانه نمایش آنلاین HBO Max به نمایش گذاشته شود.

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود و «بونگ جون هو» کارگردان موفق اهل کشور کره جنوبی ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده خواهد داشت.