شب پیش جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۱ با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد.

پایگاه خبری تئاتر: انیمیشن «فرار» ساخته جوناس پوهر راسموسن برنده بزرگ جوایز انسی موفق شد هم جایزه بهترین فیلم بلند را کسب کند و هم جایزه بهترین موسیقی اوریجینال را از آن خود کند.

این فیلم که در جشنواره ساندنس به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوری از سینمای جهان انتخاب شده بود و در جشنواره گوتبورگ هم جایزه بهترین مستند نوردیک را برد به عنوان یک داستان فلسفی و پیچیده از فرار توصیف شده و داستان واقعی امین در آستانه ازدواج را تصویر می‌کند که تصمیم می‌گیرد بخش پنهان زندگی‌اش در ۲۰ سال گذشته را عیان کند. در این فیلم داستان دراماتیک زندگی امین به عنوان یک پنهانده افغان به دانمارک تصویر شده است.

جایزه هیات داوران هم به «معاد آفتابی من» اولین فیلم بلند ساخته میکائلا پاولاتووا اهدا شد. این فیلم محصول مشترک جمهوری چک و فرانسه و درباره زن جوانی از چک است که با یک مرد افغان ازدواج می‌کند و به زندگی در افغانستان در دوره پس از طالبان می‌پردازد.

انسی کمتر به موضوعی خاص به طور ویژه در جشنواره پرداخته اما موضوع اصلی فیلم‌های امسال و به ویژه برندگان با تمرکز بر مهاجرت و پناهندگی استوار بود. فیلم «عبور» ساخته فلورانس میاهی نیز که در بخش رقابت اصلی جای گرفت اولین انیمیشن بلند روی شیشه است که فرار از یک کشور نامشخص اروپای شرقی را تصویر کرده است.

«پوسته» ساخته ساموئل پتی و سیلیون مانی هم جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه را در بخش رقباتی از آن خود کرد. این انیمیشن با مداد نقاشی شده و درباره زندگی در خانه سالمندان در سوییس است.

در بخش فیلم کوتاه «تخم‌مرغ‌های عید پاک» انیمیشن دو بعدی نیکلاس کیپینس برنده جایزه داوران شد. این فیلم درباره ۲ جوان در یک رستوران چینی است که می خواهند پرنده عجیبی را به فروش برسانند.