مجله فرهنگی «فاراوت» به مناسبت تولد ۸۱ سالگی کیارستمی ۱۰ فیلم برتر این فیلمساز نامدار را انتخاب کرد.

پایگاه خبری تئاتر: مجله فرهنگی انگلیسی «فاراوت/farout» روز سه شنبه ۲۲ ژوئن (یک تیر) به مناسبت تولد ۸۱ سالگی عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان ۱۰ فیلم برتر زندگی این فیلمساز شهیر را فهرست کرد.

مجله «فاراوت» در توضیح خود از عباس کیارستمی، از او به عنوان یکی از بزرگترین فیلمسازان تمامی دوران ها یاد کرده است؛ فیلمسازی که با آثارش زندگی هنرمندان جوانی را که به دنبال الهام از او بودند، به کلی تغییر داد.

در فهرست مجله انگلیسی، جایگاه بهترین اثر زندگی کیارستمی به فیلم «کلوزآپ» تعلق گرفت، در بخشی از توضیح این فیلم آمده است: «کلوزآپ» مشهورترین و تاثیرگذارترین کار کیارستمی است که در دنیای «داکیوفیکشن» (مستند داستانی) انقلابی به وجود آورد.
رتبه دوم به فیلم برنده نخل طلای جشنواره «کن» یعنی فیلم «طعم گیلاس» رسید، در توضیح این فیلم نیز به نقد بی رحمانه راجر ایبرت بر این ساخته کیارستمی اشاره شده است: «طعم گیلاس» علی رغم اینکه توسط برخی از منتقدین مانند راجر ایبرت به طرز بی رحمانه ای مورد انتقاد قرار گرفت، با این وجود در سراسر جهان توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. فیلم یک داستان معمایی است که حول یک مرد ناامید می چرخد، مردی که می خواهد پس از انجام خودکشی، شخصی او را دفن کند.

فیلم های «خانه دوست کجاست»، «باد ما را خواهد برد»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «مسافر»، «گزارش»، «کپی برابر اصل» و «ده» نیز به ترتیب رتبه های سوم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده اند.