اجرای دو نمایش جدید در تماشاخانه انتظامی، مشخص شدن سالن های میزبان جشنواره تئاتر شهر، از سر گرفته شدن اجرای «p2»، اجرای نقالی‌خوانی در فرهنگسرای ملل و آغاز اجرای نمایش «خرداد خبرنگار» در فرهنگسرای ارسباران مهمترین اخبار تئاتر امروز هستند.

پایگاه خبری تئاتر: دو نمایش «جشن بیخودی» و «هذیان دو نفره» در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

نمایش «جشن بیخودی» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل کاهانی اثری تجربه گرا است که با اجرایی متفاوت و جدید در مقابل دیدگان مخاطبان قرار می‌گیرد.

مجید یوسفی و سجاد تابش بازیگران این نمایش‌ هستند. همچنین ادیب قربانی آهنگساز، مهدی شاه حسینی مدیر تولید و برنامه ریز، صالح علوی زاده دستیار کارگردان، ارغوان منتظری نوازنده، دلارام جهانمهر، مریم کلهر، الهه حیدری، سمیه خواسته، یاس چکاد هم خوانان، نغمه ارجمند عکاس و امیر قالیچی و مهرانگیز قهرمانی روابط عمومی دیگر عوامل اجرایی این اثر هستند.

نمایش «جشن بیخودی» پیش از این توانسته در بخش مسابقه دانشجویی هفدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی تندیس بهترین اجرا، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری مرد را به دست آورد.

«جشن بیخودی» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل کاهانی از چهارم مهرماه ساعت 20 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران صحنه می رود.

همچنین نمایش «هذیان دو نفره» به کارگردانی روح اله ایرجی یکی از نوشته‌های جامانده اوژن یونسکو در سال 1962 است که برای نخستین بار توسط گروه نمایش «نقاشی- تئاتر» در ایران ترجمه و به صحنه می‌رود.

این نمایشنامه ورای زندگی یک زوج را به تصویر می‌کشد. نزاع پوچ دو شخصیت در خانه و فضای جنگ بیرون از آن، که نشان از درهم تنیده شدن ابتذال روزمره و جنگ بیرون دارد. این فضا با شوخ‌طبعی‌های خاص نوشته‌های یونسکو نشان داده می‌شود. سعید ابک، شقایق عرفی نژاد، فرشته شیرآقایی، علی خونساری، رها آرشید بازیگران این نمایش‌ هستند.

همچنین علی خونساری دستیار کارگردان، عباس شاه محمد زاده مدیر اجرا، حمیدرضا صافی، مهیار امیر تیموری موسیقی، رها آرشید مدیر صحنه، روح اله ایرجی طراح صحنه، فرشته شیرآقایی، رها آرشید طراح، اجرای لباس، گریم، ماسک و آکسسوار، رضا خضرایی طراح نور، فرزان شمس طراح پوستر و بروشور، مهدی آشنا عکس و ساخت تیزر، پیمان شیخی مشاور رسانه ای، مهرانگیز قهرمانی روابط عمومی و مریم رودبارانی تبلیغات مجازی دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

نمایش «هذیان دو نفره» به نویسندگی اوژن یونسکو، ترجمه فرشته شیرآقایی و طراحی و کارگردانی روح‌الله ایرجی از چهارم مهر تا دوم آبان ماه ساعت 18:15 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، باغ هنر اجرا می‌شود.

مهلت دریافت آثار «نخستین مسابقه ادبیات نمایشی تئاتر خیابانی» تمدید شد::

مهلت دریافت آثار «نخستین مسابقه ادبیات نمایشی، پژوهشی و رسانه‌ای تئاتر خیابانی» که به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار می‌شود تا 12 مهر ماه تمدید شد.

این جشنواره در بخشهای «طرح و ایده»، «نمایشنامه‌های تئاتر محیطی»، «مقالات پژوهشی» و «اخبار رسانه‌ها» برگزار می‌شود و از افراد برگزیده در اختتامیه بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر «سوره ماه» نیز با اهدا‌ی تندیس و جوایز نقدی، تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین 10 طرح برتر این رقابت، برای تولید نمایش خیابانی مورد حمایت ویژه حوزه هنری قرار خواهند گرفت.

اجرای «p2» دوباره از سر گرفته می‌شود

اجرای نمایش «p2» که همزمان با آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی از 22 شهریورماه متوقف شده بود از فردا اول مهرماه دوباره از سرگرفته می‌شود.

اجرای نمایش «p2» که از دهم شهریورماه در تالار حافظ آغاز شده بود بعد از یک توقف کوتاه، ‌دوباره از سرگرفته می‌شود. این نمایش در روز چهارشنبه دوم مهرماه، به مناسبت سالروز شهادت امام محمد تقی ع اجرا نخواهد داشت.

«p2» کاری است از مرتضی میرمنتظمی با بازی عباس جمالی،‌ احسان کرمی،‌ آزاده صمدی، حسین امیدی، فرزانه سهیلی، آیدا صادقی، محمد الله دادی، بیژن سراجی، محمد موذنی و رشید آقایی که از دهم شهریورماه هرشب ساعت 20.30 در تالار حافظ اجرا می‌شود و تا یازدهم مهرماه هم ادامه دارد.

تا به حال هنرمندانی چون شیرین یزدان بخش، ستاره پسیانی، نوید محمدزاده، بهنوش بختیاری، فرشته صدرعرفایی  و روح الله حجازی از این نمایش دیدن کردند و مورد استقبال بسیاری از هنردوستان قرار گرفته است.

نقالی‌خوانی در فرهنگسرای ملل

فرهنگسرای ملل به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه پرده خوانی «نقالی» با اجرای ابوالفضل ورمرزیار و ضرب آهنگ استاد معجونی را برگزار می کند.

در برنامه پرده خوانی «نقالی» که توسط ورمزیار برگزار می‌شود به ارتباط داستان اشک بوس رستم و ارتباط آن با دفاع مقدس می‌پردازد.

داستان این پرده خوانی به مرگ فرود و شکستهای پی در پی سپاه ایران از سپاه توران که در پایان منجر به محاصره ایرانیان در کوه هماون شد، ناچار شدند رستم را به یاری در میدان نبرد فرابخوانند و ...

علاقمندان جهت شرکت در این برنامه می توانند 2 و 3 مهرماه ساعت 16 به فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه مراجعه کنند.

نمایش «خرداد خبرنگار» در ارسباران روی صحنه رفت

نمایش «خرداد خبرنگار»  نوشته ایرج افشاری اصل و به کارگردانی رضا موسوی از 31 شهریور تا 9 مهر ساعت 19:30 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می رود.

این نمایش زندگی چهار دوست را روایت می کند که راهی جهبه می شوند و با هم پیمان می بندند بعد از جنگ یکدیگر را ملاقات کنند. میثم محب الهی، محمدرضا رشیدی، رضا موسوی، سعیده مصطفوی، حمیدرضا خدابخش و قاسم عبداللهی دراین نمایش به ایفای نقش می پردازند.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خ جلفا  فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.