مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی گفت: در شهر تهران نیازمند اجرای بیشتر تئا‌تر، توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای تئاتری هستیم که امیدواریم با کمک شهرداری تهران و شهرداری شهرهای بزرگ مثل مشهد، تبریز و شیراز انشاالله شاهد این مساله باشیم.

پایگاه خبری تئاتر:  مراسم افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر شهر شب گذشته با حضور شهرام کرمی، دبیر جشنواره، حسین طاهری،مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و در غیاب حجتالاسلام والمسلمین شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ موزه هنرهای اسلامی برگزار شد.

طاهری در این مراسم گفت: امشب من از زاویه دیگری صحبت میکنم. امشب شب عجیبی است، شبی است که حجاج از مسیر عرفات به سمت منی میروند و یکی از شبهای پالایش انسان در تاریخ اسلام همین شبی است که در حضور شما هستیم. امیدواریم برای ما امشب مقدرات ویژهای در پی داشته باشد برای همه کشور ما، برای همه اهالی این خانواده بزرگ و به خصوص خانواده تئاتر و انشاالله امشب را دعا میکنیم برای بهرام ریحانی عزیز که هر چه زودتر بهبود یابد.

وی تصریح کرد: نزدیکیم به دو عید بزرگ، عید قربان و غدیر و این را هم بهانه میکنم و تبریک میگویم خدمت همه بزرگان و ماه مهر و پاییز که خود زیبایی و جذابیتی وصف ناشدنی دارد. یکی از مناسبتهای خوب این ایام یا بهانهای که در یک پاییزی قرار بود طومار ایران پیچیده شود توسط صدام، بهانهای است در این ایام یادی کنیم از پدران و برادران و خواهران و مادران این جمع و همه ما و همه مردم ایران که یکپارچه در امر دفاع مقدس فعال بودند. سپاس از خانواده شهرداری تهران به سبب توجه به مسائل فرهنگی و توجهی که سالهای سال نسبت به وضعیت محیط زیست، توسعه فضای سبز و توجه به شهروندان، نگاه دیگری پیدا کرد و خوشبختانه این نگاه جدید، نگاه ارزشمند در سرتاسر ایران تصویب شد و بسط پیدا کرد و خوشبختانه شهرداری و شورای شهر و خانواده شهرداری تهران، توجه به مسائل فرهنگی را دنبال میکنند.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی با بیان اینکه 1860 میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران در عرصه فرهنگی است، اظهار داشت: این میزان بودجه نشان دهنده توجه این سازمان به عرصه فرهنگ و هنر است. امیدواریم در راستای توجه به مسائل فرهنگی، در این شهر که کمتر از معماری ایرانی اسلامی بویی برده است، شاهد جشنواره معماران بزرگ کشور هم باشیم تا به ما بگویند چگونه این برجهای سر به فلک کشیده برپا نشود و ما به سمت معماری برویم که آرامش بیشتری به شهروندان دهد. سپاسگذارم از اینکه این جشنواره برگزار شده است. ما هر راهی که به خاطر تئاتر در سراسر ایران برگزار میشود را پاس میداریم و وظیفه خود میدانیم که دست بانیان و مدیران کشور و سرمایهگذاران خصوصی که به امر تئاتر توجه میکنند را بفشاریم و همراهی و کمک کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم که از جشنوارهزدگی در سراسر ایران به فرابخشی به تئاتر توجه کنیم. امیدواریم که سال آینده شاهد جشنواره تئاتر غنیتر و ارزشمندتری بین شهرداریهای سراسر کشور باشیم. در شهر تهران ما نیازمند اجرای بیشتر تئاتر، توسعه زیرساختها و فضاهای تئاتری هستیم که امیدواریم با کمک شهرداری تهران و شهرداری شهرهای بزرگ مثل مشهد، تبریز و شیراز انشاالله شاهد این مساله باشیم.