فیلم سینمایی «پیرمردها نمی میرند» از چهارشنبه ۲۶ آبان اکران آنلاین می شود.

پایگاه خبری تئاتر: اکران آنلاین فیلم سینمایی «پیرمردها نمی‌میرند» از روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در صفحه ویژه «هنروتجربه» در سایت هاشور آغاز می‌شود.

این فیلم ساخته رضا جمالی چندی پیش در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفته بود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در روستایی بکر و خوش آب و هوا ۴۵ سال است کسی نمی‌میرد. پیرمردان روستا در تلاشند که مرگ را به این روستا بازگردانند.»

رضا جمالی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «پیرمردها نمی‌میرند» درباره فیلمش نوشت: «فیلم حال و هوای ناامیدانه‌ای ندارد. شخصیت‌های فیلم مدام از مرگ حرف می‌زنند و در ناامیدی به سر می‌برند ولی با این حال در کنار هم از زندگی‌شان نیز لذت می‌برند. شخصیت‌های این فیلم با وجود داشتن درونی سرکش و عصیان‌گر با تمام زر و زیور و تعلقات دنیوی مبارزه می‌کنند و حاضرند که عزیزترین سرمایه‌شان را که جان‌شان است، از دست بدهند ولی روح آن‌ها در آرامش باشد. علی رغم رفتارهای نامناسبی که از آن‌ها سر می‌زند اما دوباره چرخه روزگار آن‌ها را به ذات اصلی انسان که برای زیستن خلق شده می‌چرخاند تا فکر مرگ را از ذهن‌شان دور کنند.»

نادر مهدیلو، حمدالله سلیمی، ولایت خوبدل، سلمان عباسی، ندا حق شناس، صفت آهاری، رسول علی نژاد، جعفر اکبری، احمد پروستان بازیگران «پیرمردها نمی‌میرند» هستند.

این فیلم در کارنامه خود جایزه روح آسیا از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیوی ژاپن، جایزه ویژه هیات داوران در پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو کانادا را دارد.